اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان‌ برای بازگشت جاماندگان از تحصیل بر سر کلاس‌های درس/ معلمان نقش تمدن‌سازی دارند

نوری با انتقاد از تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت شیوع کرونا گفت: ستاد ملی کرونا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل بر سر کلاس‌های درس اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «یوسف نوری» امروز (سه شنبه ۱۰ خرداد) در جمع فرهنگیان استان گلستان با تاکید بر نقش و جایگاه والای معلمان اظهارکرد: معلمان در تمدن سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نقش مهمی برعهده دارند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید متناسب با نیازهای جامعه پیش رفت، گفت: اگر ما می خواهیم در جامعه تولید و اشتغال داشته باشیم لازم است به سمت دانش بنیان فعالیت ها حرکت کنیم.

 

وی در بخش دیگر سخنانش بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: برای اجرای بهتر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیاز به برنامه ریزی جدیدی داریم.

 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به آسیب‌های کرونا و تعطیلی مدارس به نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: ما مدارس را مجازی نکردیم بلکه آنها را تعطیل کردیم و بسیاری از معلمان، خانواده ها و دانش آموزان دچار مشکلات بسیاری شدند.

 

وی با اشاره به ترک تحصیل بخشی از دانش آموزان به علت تعطیلی مدارس افزود: اعتبار یکهزار و ۵۰۰   میلیارد تومانی از ستاد کرونا برای بازگشت جاماندگان از تحصیل بر سر کلاس های اختصاص یافته است‌.

 

نوری با بیان اینکه با شیوه کنونی کنکور مخالف است، ادامه داد: از امسال در مدارس کنکور آزمایشی برگزار نمی شود و اگر هم برگزار شود رابطه ما با کنکور تمام می شود و قرار نیست چیزی گردن معلم باشد. من کنکور را مطلقا به این صورت کنونی قبول ندارم و دانشگاه ها باید خودشان پالایش و جذب دانشجو داشته باشند.

 

کد خبر 1181102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha