مریم الخواجه: پادشاهی بحرین بر سیستمی مبتنی بر دیکتاتوری و سرکوب بنا شده است

مریم الخواجه ، فعال بحرینی گفت: پادشاهی بحرین مبتنی بر دیکتاتوری و سرکوب مخالفان تاسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کمیته دفاع از حقوق بشر، مریم الخواجه، فعال حقوق بشر بحرینی در مصاحبه با دموکراسی اکنون برای جهان عرب گفت: حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، رژیمی مبتنی بر دیکتاتوری، سرکوب مخالفان مسالمت آمیز در این کشور تاسیس کرده است.

وی ادامه داد:سرکوب در بحرین از آگوست 2010 میلادی آغاز شد، هنگامی که حمد بن عیسی آل خلیفه گفت که سلطنت مشروطه را اجرا خواهد کرد.

مریم الخواجه گفت: ما نمی دانستیم که او معتقد است که آنچه ما در حال حاضر داریم سلطنت مشروطه است. روشن است که چنین نیست. او به طور یک طرفه قانون اساسی را تغییر داد تا خودش را پادشاه کند و بحرین را پادشاهی کرد. سپس پارلمانی را بدون اختیارات قانونگذاری یا پاسخگویی و نظارت تاسیس کرد. بنابراین سیستمی را پایه گذاری کرد که بیشتر از پدرش دیکتاتور شد.

پدر مریم الخواجه یکی از مهم‌ترین مدافعان حقوق بشر در بحرین بود. وی به همراه اعضای برجسته دیگر در جامعه مدنی بحرین  به محاکمه کشیده شد.

مریم الخواجه می گوید: پدرش درحال حاضر به دلیل محرومیت از درمان پزشکی به دلیل احتمال ابتلا به گلوکوم در معرض خطر نابینایی قرار دارد.

مریم معتقد است که پدرش به دلیل اعتراضش به سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  به بحرین در نیمه فوریه مجازات شد. عبدالهادی الخواجه شعارهایی در حیاط زندان در همبستگی با فلسطینی ها سرداد.

رنج عبدالهادی  الخواجه در زندان نشان از نحوه برخورد دولت بحرین با فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر و همه ساکنان این کشور است.

کد خبر 1181132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha