آمادگی گلستان برای اجرای پایلوت طرح «نماد»/ هزینه یک زندانی ۲۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز است

زنگانه از آمادگی استان گلستان برای اجرای پایلوت طرح جامع استانی نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در تمام مدارس استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز «سه شنبه ١٠ خرداد» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: در عین حال که توجه به جنبه های سخت افزاری اهمیت دارد موضوعات نرم افزاری نیز در حوزه آموزش و پرورش اهمیت فراوان دارد زیرا در شکل گیری آینده جامعه بسیار اثرگذار است.

 

استاندار گلستان به اهمیت آموزش و تربیت صحیح در دوران کودکی تاکید کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد مغز کودکان در سنین ۲ تا ۷ سال شکل می گیرد و باید توجه داشت اگر رشد معنوی، عاطفی و هیجانی شکل نگیرد رشد جسمانی نیز دچار اختلال می شود.

 

وی افزود: ما به جای اینکه برای آموزش و تربیت افراد به ویژه در سنین کودکی هزینه کنیم ترجیح می دهیم زمانی این هزینه ها را انجام دهیم که افراد به سنین بالا رسیده اند.

 

زنگانه بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد هزینه سرانه ای که برای یک زندانی می شود ۲۰ برابر بیشتر از هزینه یک دانش آموز است بنابراین لازم است تغییراتی در ساختار آموزشی ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: گلستان آمادگی اجرای طرح رشد و تکامل اوان کودکی را به صورت پایلوت دارد و می توانیم ظرف مدت یک سال نظامی مبتنی بر برنامه ریزی را با همکاری سازمان تربیت کودک اجرایی کنیم.

 

استاندار گلستان همچنین از آمادگی استان گلستان برای اجرای پایلوت طرح جامع استانی نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در تمام مدارس استان خبر داد.

 

کد خبر 1181211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha