برگزاری پانزدهمین جشن « زیر سایه خورشید» با حضور ۱۵ نفر از خدام بارگاه رضوی در یزد

نجم الهدی از برگزاری پانزدهمین جشن « زیر سایه خورشید» با حضور ۱۵ نفر از خدام بارگاه رضوی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد نجم الهدی دبیرجشنواره زیرسایه خورشید یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه یزد گفت: پانزدهمین جشن های زیر سایه خورشید امسال با حضور افتخاری بیش از 1000 نفر در استان یزد رقم می خورد که با همکاری هیات های مذهبی، فعالان فرهنگی و اجاد شبکه جوانان رضوی رقم خواهد خورد.

 

وی افزود: نگاه زیر سایه خورشید نگاه به همه اقشار در نقاط مختلف شهرها و روستاها است و امسال نیز در 11 شهرستان و 17 شهر استان این جشن را برگزار خواهیم کرد  با نگاه ویژه نیز 42 روستا از حضور خدام رضوی بهره مند می شوند.

 

نجم الهدی ادامه داد: امسال برنامه‌ها براساس تقاضای ثبت شده در سایت شجر طراحی و برهمین اساس تاکنون ۲۶۳ برنامه در این سامانه ثبت شده است که 67 مورد جشن عمومی، 10 مورد مربوط به بیمارستان‌های استان و در مجموع عرصه‌ی بهداشت و سلامت ۱۸ مورد، بازدید از مراکز بهزیستی ۱۳ مورد، در عرصه تعلیم و تربیت ۸ مورد، در بخش تکریم خدمت‌گذاران ۲۶ مورد، در بحث تخصصی خانواده ۱۹ مورد و ۲۱ مورد مورد حضور و تجلیل از خانواده شهدا و نیز حضور خدام در کارخانجات و مراکز صنعتی و کرسی‌های تلاوت قران و سایر بخشها خواهد بود.

 

وی بیان کرد: امسال پیگیری چند کار ویژه را در دستور کار خود قرار داده ایم که  ازدواج آسان با پیگیری خیریه حضرت رقیه(س)، ویزیت رایگان دندانپزشکی کودکان تحت پوشش کمیته امداد و ویزیت رایگان جامعه پزشکی در مناطق محروم استان، از جمله این ویژه برنامه‌هاست.

دبیر این دوره از جشنواره در مورد جشن‌های بزرگ رضوی استان نیز گفت: امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این جشنها در سراسر استان خواهیم بود و در مرکز استان نیز این مراسم در آستان امامزاده سید محمد جعفر محمد(ع)‌ پس از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌شود همانند سالهای گذشته ۲۰ تا ۴۰ هزار نفر جمعیت از آن استقبال کردند.

 

وی در پایان گفت: در این دوره از جشنواره تعداد 14 نفر از خدام بارگاه رضوی در استان حضور پیدا می کنند که 12 نفر خادم و 2 نفر نیز مبلغ هستند و در دهه کرامت در برنامه ها حضور پیدا خواهند کرد.

 

 

کد خبر 1181260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha