شناسایی ۱۳۳۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی گلستان/ ۵۶ حکم قلع و قمع اجرا شد

برزعلی با تاکید بر برخورد قاطع و سریع با تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی گلستان گفت: یکهزار و ۳۳۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در یکسال اخیر در استان شناسایی شد.

«محمد برزعلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بستر اصلی تولید در اولویت برنامه های وزارت جهادکشاورزی قرار دارد و برای همین در سال های اخیر گشت های ۱۳۱ را ساماندهی کرده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تلاش ما براین است تا این تغییر کاربری های غیرمجاز را در  همان ابتدای اقدام، شناسایی و برخورد کنیم چراکه معتقدیم هزینه های برخورد در ابتدای امر، خیلی کمتر خواهد بود.

 

وی با اشاره به عملکرد گشت ها و سامانه ۱۳۱ در استان گلستان گفت: طی یکسال اخیر یک هزار و ۵۳۶ فقره گزارش تغییر کاربری غیرمجاز در سامانه به ثبت رسیده است که پس از بازدیدها و بررسی‌ های کارشناسان یک هزار و ۳۳۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد.

 

برزعلی بیان کرد: از این تعداد ۴۹۰ مورد در مرحله پی کنی، ۶۱۱ مورد در مرحله احداث بنا، ۹۸ مورد در زمینه محوطه سازی، ۱۳ مورد درباره برداشت های غیرمجاز و ۱۲۵ مورد سایر تغییر کاربری ها و تخلفات بوده است.

 

وی گفت: در راستای اجرای تبصره ۱ با هماهنگی نیروی انتظامی در ۴۷ مورد حکم توقف عملیات گرفتیم و ۱۹۶ مورد نیز با دستور قضایی وارد عمل تخریب و قلع و قمع شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر برخورد قاطع و سریع با اینگونه تخلفات اعلام کرد: ۵۶ فقره حکم قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان گلستان اجرایی شده است.

 

کد خبر 1181322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha