آبرسانی به ۱۱ شهرستان گیلان با رویکرد محرومیت‌زدایی

علیپور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبرسانی در نظر گرفته شد گفت: قرار است در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، ۱۱ شهرستان گیلان آبرسانی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مازیار علیپور» امروز( چهارشنبه، ۱۱ خرداد) در عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه شامل آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان که در سالن شهید انصاری برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات روستاهای فاقد زیرساخت‌های آب شرب برطرف شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان افزود: علاوه بر این ۷۱۱ روستا طبق برآوردهای به عمل آمده ۸۵ روستای دیگر نیز در استان گیلان فاقد آب هستند که با توجه به تمهیدات وزیر نیرو قرار شد این دسته از روستاها جزو طرح آبرسانی محرومیت زدایی قرار گیرند.
 
علیپور تصریح کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع ) برای اجرای این طرح‌ها در استان گیلان دو معین شامل قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان را در شرق و غرب استان معرفی کرد.
 
وی اذعان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان گیلان قرار است که آبرسانی شود و اجرای ۲۸ هزار متر مخزن، ۱۱ هزار کیلومتر لوله‌گذاری در این طرح آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یادآور شد: در سال گذشته معادل ۱۴۲ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ هم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای آبرسانی به روستاهای فاقد این نعمت در نظر گرفته شد.
 
علیپور خاطرنشان کرد: امروز در سه نقطه از شرق استان گیلان طرح‌های آبرسانی به روستاها را شامل اجرای دو خط انتقال آب و نصب مخزن خواهیم داشت.
 
 
 
کد خبر 1181389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha