برگزاری جشن های دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان همدان

ناهیدی فرد گفت: دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) فرصتی برای تبیین اهمیت و جایگاه کرامت در جامعه است.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه  جشن‌های دهه کرامت در اکثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان همدان برگزار می شود، گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که به‌دنبال استفاده از برکت وجود حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) باشیم و سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) فرصتی برای تبیین اهمیت و جایگاه کرامت در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه عرصه کرامت بسیار گسترده است و همه ابعاد وجودی انسان را شامل می‌شود، افزود: بعد اخلاقی کرامت عرصه خوبی است اما کرامت بسیار گسترده است و همه ابعاد زندگی را در بر می گیرد.

  

ناهیدی فرد با اشاره به حضور خدام رضوی در استان همزمان با دهه کرامت، خاطرنشان کرد: با برنامه منسجم و همکاری بین دستگاهی می توان از این ظرفیت برای ترویج و تبیین فرهنگ رضوی در استان استفاده کرد.

  

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های کانون‌ها در این ایام است و لازم است سیره و سلوک رضوی در دهه کرامت برای مردم تبیین و ترویج شود.

 

گفتنی است، فاصله زمانی اول تا یازدهم ذی‏القعده در تقویم هجری قمری، همزمان با ایام میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ا‏بن ‏موسی ‏الرضا (ع)، حضرت فاطمه ‏معصومه (س)، بزرگداشت مقام حضرت احمد ابن‏ موسی، شاهچراغ (ع) به عنوان دهه ‏کرامت نامگذاری شده است.

 

 

کد خبر 1181860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha