اگر شهر مقدس قم نبود دین کهنه می شد

حجت الاسلام فرحزاد گفت: اگر شهر مقدس قم نبود دین کهنه می شد چرا که از شهر قم علوم دین ما به دنیا پخش می شود و این شهر، مهد تشیع است و از ۱۴۸ کشور طلاب داریم که تدریس و تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حبیب الله فرحزاد»، در مراسم جشن دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: صلوات فرستادن بر محمد (ص) و آل محمد (ص) فضیلت و ثواب است و بهترین ذکر، دعا و توسل به پیامبر (ص)، صلوات فرستادن بر خاندان ایشان است.

کارشناس برنامه «سمت خدا» ادامه داد: ذکر خداوند زمان و مکان نمی شناسد و مداومت بر  ذکر صلوات، موجب برکات دنیوی و اخروی از جمله باعث برآورده شدن حاجت، ازدیاد مال، رفع فقر، بخشش گناهان،   نجات از سختی و ... می ‌شود.

وی اضافه کرد: بنا بر روایات ائمه اطهار (ع)، هر کس در دنیا مداومت بر صلوات داشته باشد صلوات، شفیعش می‌ شود.

 این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهار ماه در قرآن ماه حرام اعلام شده است که جنگ و خون ‌ریزی در آن ممنوع و حرام است به طوریکه حتی با دشمن خون خوار هم نباید جنگید و باید آتش بس کرد.

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: خداوند صلح و آشتی را دوست دارد و اگر 2 مومن با هم قهر باشند روایت داریم اگر ادامه دهند آتش جهنم به آنها نزدیک است و زیارت و عبادات آنها مقبول درگاه حق نمی شود و گناهان آنها آمرزیده نخواهد شد و در روایت داریم پرونده اینها بایگانی می شود تا آشتی کنند.

وی اضافه کرد: ماه ذیعقده، ماه حرام است و باید گذشت کرد و غضب ریشه تمام بدی هاست و باید در اوج عصبانیت به خدا پناه برد چرا که گذشت و بخشش حتی ثوابش از خواندن نماز بالاتر است.

 

حجت الاسلام فرح‌ زاد تاکید کرد: بنا به فرموده ائمه اطهار (ع)، بهشت پاداش کسی است که حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم را زیارت کند و ایشان شفیع تمام شیعیان عالم می ‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر شهر مقدس قم نبود دین کهنه می شد چرا که از شهر قم علوم دین ما به دنیا پخش می شود و این شهر، مهد تشیع است و از ۱۴۸ کشور طلاب داریم که تدریس و تحصیل می کنند.

کد خبر 1181902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha