مهم ترین مشکلات صنعت در کشور عدم آمادگی برای رقابت پذیری با کالاهای خارجی است

کاشفی،گفت:ما در بخش هایی از صنعت مانند لوازم خانگی، صنعت خودرو و صنعت ساختمان سازی با وجود تمام حمایت های دولتی از نظر کیفی نتوانسته ایم کیفیت کالاها را ارتقاء دهیم و اگر زمانی مرزهای کشور به بازار جهانی باز شود نمی توانیم با کالاهای آنان رقابت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، کیوان کاشفی امروز پنجشنبه (۱۲ خرداد) پیش از ظهر در همایش مدیریت صنعت سازی پروژه‌های ساختمان استان کرمانشاه،گفت:  تشکل های بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی باید قبل از وقوع مشکلات آنها را پیش بینی و برای عبور و حل آن برنامه داشته باشند و نمی توانند مانند بخش دولتی وقتی اتفاقی افتاد تازه به دنبال راهکار باشند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه افزود: انبوه سازان ساختمان اگر معضلات امروز بازار مسکن کشور را پیش بینی می کردند و از قبل خودشان را برای صنعتی کردن آماده می کردند الان می توانستند به کشور در حل این معضل و بحران مسکن کمک کنند و هم به مردم و هم خودشان از این بازار استفاده می بردند. 

 

وی خاطر نشان کرد: اما چون ساختمان سازی در کشور صنعتی نیست نمی توانیم با سرعت نیاز کشور را حل کنیم و به همین خاطر با وجود تمام حمایت ها ی الان دولت مجبور شده برای حل معظل مسکن که نیاز ضروری جامعه است نگاه خود را به خارج به طرف کشورهای چین و ترکیه معطوف کند.

 

کاشفی تصریح کرد: اگر حوزه ساختمان سازی صنعتی شود، به سرعت پروژه های عمرانی مانند ساختمان سازی در کمترین زمان ممکن  اجرایی می شود، در ضمن  هزینه تمام شده پروژه ها به خاطر ماشینی شدن کارها و کاهش زمان اجرای آنها بسیار پایین می آید و صنعتی شدن همچنین به رعایت استانداردها و رعایت نکات محیط زیست محیطی که امروز بسیار اهمیت دارد، کمک می کند.

 

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه اظهار کرد: این نوع همایش ها کمک می کند چالش های پیش رو این صنعت مانند قوانین دست و پا گیر به گوش مسئولان برسد.

 

 

کد خبر 1181936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha