برگزاری همایش بزرگ "مثل معصومه" در زاهدان

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه کرامت، همایش بزرگ "مثل معصومه" در زاهدان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پودینه، مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: همایش بزرگ "مثل معصومه" ویژه دختران شهدا، ایثارگران و عموم دختران زاهدانی برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: این همایش امشب ساعت ۲۰ در محل تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان بیان داشت: این مراسم با برنامه های شاد و مفرح و حضور کاروان سفیران کریمه (خادمین و پرچم متبرک بارگاه حضرت مصومه (س)) همراه خواهد بود.

 

وی افزود: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان متولی ستاد جشن های مردمی دهه کرامت استان است و ذیل این ستاد یکسری برنامه ها را پیگیر هستیم از جمله برنامه نذر شادی.

 

پودینه تصریح کرد: همانگونه که این فرهنگ ایجاد شده و مردم در عزای اهل بیت(ع) احساس مسئولیت داشته و به صورت خودجوش وارد صحنه شده و با هزینه شخصی و نذورات خود مراسمات عزاداری را برگزار می کنند باید این فرهنگ ایجاد شود که مردم در شادی اهل بیت(ع) نیز شاد بوده و احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در روایت آمده است: شیعیان ما از باقی مانده طینت ما آفریده شده اند و آنها در عزای ما عزادار و در شادی ما، شاد هستند، گفت: در دهه کرامت که ایام شادی اهل بیت است باید فرهنگ سازی شود تا مردم شاد و بوده و در اجرای برنامه های شاد و متنوع آن، مشارکت کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در طرح نذر شادی هر فردی در هر جایی و در هر موقعیت شغلی و اقتصادی می تواند مشارکت داشته باشد. از پرداخت هزار تومان گرفته تا مبالغ بالا و یا اجرای خدماتی مانند سرویس دهی رایگان یکروزه توسط راننده ها، دادن نان رایگان از سوی نانوایی ها و یا دادن تخفیفات خوب به نیازمندان توسط دارندگان مشاغل آزاد.

کد خبر 1181942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha