هیچ کم کاری از سوی مدیران در نهضت ملی ساخت مسکن پذیرفتنی نیست

قناعت گفت: مدیران و فرمانداران توجه داشته باشند که طرح نهضت ملی ساخت مسکن از موضوعات کلیدی و اساسی و دارای درجه اهمیت بالا برای دولت سیزدهم است، لذا با تمام توان پای کار باشند در این مسیر هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» ظهر امروز (12 خرداد) در جلسه شورای مسکن استان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام و تسلیت ایام رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: هر دولتی یک شعاری دارد و برخی موضوعات را برای خود اولویت بندی می‌کند، یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم در کنار طرح های مختلفی که دارد، طرح «نهضت‌ ملی مسکن» است.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولتی برخواسته از مردم است که بیشترین توجهش به لایه های پایین جامعه است، گفت: موضوع اصلی دولت سیزدهم تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم به خصوص قشر محروم جامعه است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز موضوع امنیت غذایی و تامین اقلام و مایحتاج مهم مردم و به خصوص گندم از اولویت های دولت ها در دنیا است که در ایران نیز دولت در این خصوص تلاش های فراوانی دارد، افزود: اینکه می بینیم شخص رئیس جمهوری همزمان با اجرای طرح مهم مردمی سازی یارانه ها، جلسه نهضت ملی مسکن را تشکیل می‌دهد، نشان از اهمیت موضوع ساخت مسکن برای دولت سیزدهم دارد.

 

قناعت ایجاد اشتغال، خانه دارشدن طبقات متوسط به پایین جامعه، رونق اقتصادی و گردش مالی بانک های استان را برکات این طرح مهم دانست و گفت: مدیران و فرمانداران توجه داشته باشند که طرح نهضت ملی ساخت مسکن از موضوعات کلیدی و اساسی و دارای درجه اهمیت بالا برای دولت سیزدهم است، لذا با تمام توان پای کار باشند در این مسیر هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست.

 

قناعت با تاکید بر اینکه طرح نهضت ساخت مسکن در کشور تعطیل بردار نیست و جزو اولویت های اول مدیران و فرمانداران باشد، اظهارداشت: مدیران و فرمانداران به جد پای کار باشند، چراکه این طرح تلاش مضاعف مدیران را می طلبد و در این مسیر هیچ کوتاهی قابل پذیرش نیست.

 

وی با بیان اینکه مدیران به اینکه تاکنون توانسته اند براساس شاخص های کشوری مورد نظر، رتبه دوم را در بین استان‌های کشور کسب کنند، بسنده نداشته باشند، افزود: انتظار می رود که کارهای زیربنایی و روبنایی با بالاترین سرعت ممکن پیش برود.

 

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه تاکنون طرح نهضت ساخت مسکن در استان به خوبی پیش رفته است و از این به بعد هم انتظار می رود که کارها با شتاب بیشتری پیش برود، افزود:  همراهی بانک ها برای ارائه تسهیلات طبق گزارش های ارائه شده تاکنون خوب بوده است و انتطار می‌رود این روند برای ادامه مسیر به شکل بهتری ادامه پیدا کند.

 

قناعت تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات رسان زیربنایی و روبنایی با توجه به مصوبات شورای مسکن، پیگیر اجرای مصوبات باشند و اقدامات لازم را برای اجرای به موقع طرح ها انجام دهند و گزارش را در جلسات بعدی ارائه کنند. 

 

وی با تاکید مجدد بر اهمیت موضوع ساخت مسکن در استان، افزود: خیلی از افراد تاکنون نتوانسته اند در استان خانه دار شوند، لذا با توجه به فرصت خوبی که برای خانه دار شدن طبقات پایین جامعه فراهم شده است انتظار می رود که تمام دستگاه‌ها پای کار باشند تا کار به بهترین شکل ممکن در استان پیش برود. 

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در روش ساخت مسکن باید از ظرفیت انبوه سازان ساختمانی در استان استفاده شود تا از عوارض ناشی از روش های انفرادی جلوگیری شود، افزود: طرح های آماده سازی سایت ها در اسرع وقت تهیه شود و برای اجرا اقدام کنید تا زمینه برای خدمات روبنایی آماده شود. 

 

قناعت با بیان اینکه جلسات شورای مسکن استان هر ماه دو مرتبه به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری و هر دو ماه یکبار به ریاست استاندار باید برگزار شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران جلسه بگذارند و موانع پیش روی اجرای طرح را با تعامل همدیگر بردارند تا کارها روی زمین نماند.

 

 

 

کد خبر 1181980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha