۲۲۷هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور در حال اجر است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در حال اجراست.

«فریبرز عباسی» در حاشیه بازدید از پروژه های آب و خاک دهلران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: طرح های آب و خاک متعددی در سطح کشور در حال اجراست که یکی از مهم ترین آنها شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.

 

وی افزود: این طرح در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در ۶ استان غربی و شمال غربی کشور از چند سال قبل در حال اجراست.

 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تاکنون ۱۲۷ هزار هکتار از این طرح بهره برداری شده که اثربخشی بهره برداری از این ۱۲۷ هزار هکتار افزایش تولید، اشتغال و درآمد بهره برداران بوده است.

 

عباسی به ۱۰۰ هزار هکتار باقی مانده از این طرح اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از این مقدار تامین آب شده و پیش بینی می شود در ۲ سال آینده بهره برداری شود.

 

وی تاکید کرد: ۷۰ هزار هکتار باقی مانده نیز مشکل تامین آب دارد که همکاران وزارت نیرو باید آب آن را تامین کنند که در حال انجام کارها هستند.

 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: از این  ۲۲۷ هزار هکتار حدود ۳۰ هزار هکتار در استان ایلام قرار دارد که ۱۳ هزار هکتار بهره برداری و ۱۷ هزار هکتار باقی مانده که از این مقدار هفت هزار هکتار آن توسط وزارت نیرو تامین آب شده  و پیش بینی می شود تا یک سال آینده بهره برداری و ۱۰ هزار هکتار باقی مانده پس از تامین آب پیگیری می شود.

 

عباسی به بازدید از ایستگاه های پمپاژ در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال های گذشته حدود ۱۹ ایستگاه پمپاژ در سطح شهرستان های استان با پیشرفت های متفاوت بین ۳۰ تا ۹۰ درصد اجرا شده که یکی از آنها پروژه ایستگاه پمپاژ برتش است که ۲ هزار هکتار اراضی تحت پوشش دارد و در ۲ خط مختلف  در حال اجراست که فاز اول آن بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد که پیش بینی می شود سال جاری بهره برداری شود.

 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از منابع اعتباری آن در همین جلسه در محل پروژه و نحوه تامین آن انجام شد و در مورد فاز دوم هم در مراحل بعدی پیگیری خواهد شد.

 

کد خبر 1182030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha