کمبود ۱۴ هزار مگاوات برق در کشور/ خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در پیش است

محمدنژاد ضمن اشاره به موضوع کمبود ۱۴ هزار مگاوات برق در کشور گفت: در فصل تابستان امسال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده برق در پیش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پرویز محمدنژاد» شامگاه (پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد) در گفت‌و‌گوی خبری گمانه‌زنی‌هایی که این روزها در بحث افزایش یا عادلانه کردن قیمت بنزین مطرح می‌شود را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این مطلب پنج ماه قبل به عنوان یک موضوع نه به عنوان طرح و لایحه از طریق تعدادی از نمایندگان مطرح شد تا بتوانیم توزیع متوازن عدالت را در کل کشور در حوزه انرژی اجرا کنیم. 

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس تصریح کرد: بعد از مدتی که این موارد تحت عنوان برنامه دولت وارد کمیسیون انرژی شد از آنجا که خیلی کامل نبود مورد مخالفت کمیسیون انرژی قرار گرفت و بعد با رایزنی‌های متعدد مجلس و دولت قرار شد به صورت پایلوت در دو جزیره قشم و کیش اجرا و نتیجه آن جهت تصمیم گیری نهایی وارد کمیسیون شود.

 

محمدنژاد با تاکید بر  اینکه تاکنون در حوزه نفت، گاز، بنزین، آب و برق به صورت تفکیکی بحثی در مورد توزیع عادلانه مطرح نشده است اضافه کرد: آنچه که مسلم است آزادسازی بنزین به آن معنا و مفهومی که در اذهان مردم است اتفاق نخواهد افتاد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس یکی از موضوعات مهم گزارش عملکرد اجلاسیه دوم این کمیسیون را تلاش برای جلوگیری از خاموشی‌ها در فصل تابستان اعلام کرد و ابراز داشت: متأسفانه در حوزه برق و گاز و حتی در آب امروزه با تراز منفی مواجهیم به طور مثال ۱۴ هزار مگاوات فقط در حوزه برق کشور کمبود وجود دارد که این موضوع حتما خود را در پیک تابستان به شکل خاموشی برنامه‌ریزی شده نشان خواهد داد.

 

وی این موضوع را که اعلام شده ما امسال در فصل تابستان خاموشی نخواهیم داشت را مورد تردید قرار داد و افزود: سوال من این است که اگر کل خاموشی نخواهیم داشت پس این تراز منفی ۱۴ هزار مگاواتی را کجا باید جبران کنیم بنابراین در تابستان حتما خاموشی داریم اما این خاموشی برق باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که مردم آسیب جدی نبینند. 

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس در ادامه تلفات و هدررفت منابع آب را در شبکه‌ها و خطوط انتقال بسیار بالا دانست و اظهار داشت: به نظر کارشناسان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از منابع آبی کشور در مسیر تلف می‌شود و اگر بخواهیم جلوی درصدی از این تلفات را بگیریم دیگر نیازی به سدسازی و ذخیره آب نداریم.

 

محمدنژاد از اجرای طرح بزرگ موسوم به کمربند شهر لنگرود در حوزه آب شرب خبر داد و گفت: هفت کیلومتر از این طرح در فاز اول اجرایی می‌شود و هم اینک حدود ۴۰۰ متر آن باقی مانده است و در مرحله بعد هم برای ادامه کار اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده، مجوز اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی را از وزیر نیرو گرفته‌ایم. 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس جبران کمبود آب در شهرهای چاف و چمخاله، بخش شمالی و غربی لنگرود، شلمان و اطاقور را از نتایج اجرای این طرح خواند و افزود: در حوزه آب کشاورزی تا به امروز با مدیریتی که صورت گرفته مشکلی در این حوزه شهرستان به وجود نیامده است.

 

وی از عدم پیشرفت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان سخن گفت و خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم و کمیسیون انرژی وارد این موضوع شده و تلاش میکنیم با استفاده از تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر مصارف خانگی و صنعتی را تحت پوشش قرار دهیم.

کد خبر 1182125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha