لنگرود شهرستان پیشرو در تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار برق

محمد نژاد گفت: در حوزه برق با افتخار می گویم که شهرستان لنگرود در تبدیل شبکه سیم های مسی و ضعیف به کابل خودنگهدار یکی از شهرستان پیشرو در این زمینه در استان است.

« پرویز محمد نژاد » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص اقدامات انجام شده در سطح شهرستان، گفت: در سال گذشته در حوزه ورزش بالغ بر ۱۱میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی وارد شهرستان شد و طرح های بزرگ و زیرساختی در شهرستان تعریف شد که در قرارداد آن به سه برابر افزایش یافت.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غالب باشگاه ها وضعیت نامناسبی دارند و به تناسب نیاز ۲۵۰ میلیون تومان برای اصلاح آنها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: چمن مصنوعی کومله با قرارداد ۹میلیارد تومان، سالن باستانی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار پنج میلیارد تومانی، ورزشگاه زمین فوتبال لنگرود، شلمان و ...‌‌ از جمله اقدامات در حال انجام در حوزه ورزش شهرستان است.

 

محمد نژاد با بیان  ۹۰ درصد جاده ها ناامن است، افزود:  ۱۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که جاده گرسک به سمت بلوردکان که عموما مردم به جهت منطقه توریستی از این جاده استفاده می شود، آسفالت شود.

 

وی ادامه داد:  یک میلیارد تومان برای اصلاح و تعریض دیوشل و دیوشل پشته و دو کیلومتر  به جاده گلسفید  اختصاص یافت که مجموعا تا به امروز  ۸ روستا آسفالت شده است.

 

* پیشرفت ۷۰ درصدی بندر چند منظوره چمخاله

محمد نژاد در خصوص پروژه بندر چمخاله که یکی از طرح هایی است که می تواند درآمد عمومی را به اندازه ای که در شهرستان نیاز است، تضمین دهد، خاطر نشان کرد: این پروژه  با ممارست و جدیت ظرف کمتر از یکسال به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده که بنا به دلایلی در طی چهار ماهه اخیر روند کار کند شده و اخیرا با معدنی در لوشان قرارداد بسته شده است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه طرح های زیرساختی و زیربنایی از چند نظر مورد توجه است، افزود: در حوزه برق با افتخار می گویم که شهرستان لنگرود یکی از شهرهای پیشرو در تبدیل شبکه  سیم های مسی و ضعیف به کابل خودنگهدار است که  این طرح ملی است  و در مرحله اول ۱۴ هزار کیلومتر و در مرحله دوم نیز ۱۴ هزار کیلومتر  مشمول این طرح  شده است و در شهر لنگرود و روستاهای اطراف اصلاح شبکه در بسیاری از روستاها انجام و هزاران تیر  نیز در حال تعویض است.


 محمد نژاد با بیان اینکه  امسال ۱۸ مورد اصلاح و تامین پمپاژهای آب انجام شد که بی سابقه بوده است، اظهار کرد: دو پمپاژ قدرتمند به عنوان طرح های زیر ساختی با قدرت آب دهی لوله هزار  و دیگری در سطح پایین دست با پنج کیلومتر خط ۳۵۰ در نظر گرفته شده که با اجرای این  دو پمپ قدرتمند منبع تولید در دست ما قرار خواهد گرفت از سال های آینده کمبود آب و دغدغه آب کشاورزی نخواهیم داشت.


*ابریشم باید متناسب با تورم افزایش قیمت داشته باشد

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نوغان شناسنامه ماست و بیش از هزاران سال در منطقه لنگرود رونق داشت و همانند چای به یکباره از بین رفت، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره "کار- آیین کج چینی و همایش راهکارهای احیاء و توسعه نوغانداری" با هدف معرفی آیین و رسوم انحصاری برداشت پیله کرم ابریشم و پتانسیل های ایجاد اشتغال این حوزه  در شلمان برگزار می شود.

 


محمد نژاد با بیان اینکه ابریشم باید متناسب با تورم افزایش قیمت داشته باشد، اذعان کرد: تولید ابریشم در استان گیلان از ۵۵ هزار جعبه نوغان به ۱۴ هزار کاهش یافت که از این مقدار ، ۵ هزار جعبه به شهرستان لنگرود اختصاص دارد.

کد خبر 1182148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha