امام خمینی (ره) احیاگر دین نبوی بود

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: امام خمینی (ره) احیاگر دین نبوی بود گر چه امروز جسم امام راحل در کنار ما نیست اما روح ایشان حافظ و حامی این نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۳ خرداد ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: خداوند متعال در برخی از آیات اعلام می کند که برخی گروه‌ها از جمله مفسدین را دوست ندارد.

 
امام جمعه رودبار جنوب یکی از ریشه های فساد را دنیا طلبی دانست و افزود: علمای اخلاق می‌فرمایند؛ شیطان ابتدا اندک انسان را وسوسه می‌کند اما به اندک قانع نمی شود و او را به جلو پیش می‌برد تا گناهان بزرگ برای او عادی شود.
 
وی با بیان این مطلب که انسانی که خود را بالاتر از قانون و شرع بداند سقوط می کند، اظهار کرد: فساد مالی در کنار قدرت رشد می‌کند.
 
حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: رشوه از فسادهایی است که در کنار قدرت به وجود می آید بنابراین باید در پست های کلیدی از انسان‌ های صالح و متقی استفاده شود.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: اسلام برای جلو گیری از فساد اخلاقی راه‌هایی همچون ازدواج را نشان داده است.
 
وی سر منشا فساد سیاسی را قدرت و پست دانست و عنوان کرد: آیات متعددی از قرآن کریم این فساد را مطرح می‌کند، گاهی اوقات انسان آنقدر غرق در فساد می شود که تمام اعمال خود را صحیح می داند.
 
حجت الاسلام افشارمنش فساد علمی را یکی دیگر از انواع فساد برشمرد و اضافه کرد: فساد اهل علم، گناهش بزرگتر از سایر فسادها است چرا که موحب گمراهی دیگران می‌شود.
 
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به فرارسیدن ۱۴ خرداد ماه، بیان کرد: این روز همزمان با آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که ایشان هدایت کشتی انقلاب  را در شرایط سختی بر عهده گرفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: امام راحل یارانی همچون شهید بهشتی و خود رهبری داشتند اما مقام معظم رهبری در شرایطی رهبری را برعهده گرفتند که از یک سو رحلت امام شوک بزرگی به کشور وارد کرده بود‌ و از سوی دیگر جنگ تحمیلی خسارات زیادی به کشور وارد کرده و مورد تحریم شدید دشمنان قرار گرفت.
 
حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: مدیریت خلاقانه مقام معظم رهبری باعث عبور از مشکلاتی نظیر جنگ و تهدید امثال مجلس ششم، قتل‌های زنجیره ای، فتنه داعش، شبیخون فرهنگی و مهار فتنه ۸۸ شد.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: امام خمینی (ره) احیاگر دین نبوی بود گر چه امروز جسم امام راحل در کنار ما نیست اما روح ایشان حافظ و حامی این نظام است.
 
وی افزود: امام راحل شجاع و در مقابل فرزندان شهدا خاضع بود، ایمانی جوشان داشت که خداوند در روزگار ما قرار داد.
 
حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: امام خمینی (ره) ایمان خاصی به خدا، هدف و مردم داشتند.
 
امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: یکی از ویژگی های امام راحل به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلابی بودن واقعی است.
 
وی خاطرنشان کرد: پایبند به ارزش‌های انقلاب، همت بلند برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب، حساسیت در برابر دشمن و تقوای سیاسی و دینی از ویژگی های انقلابی بودن از منظر مقام معظم رهبری است.
 
حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: توقف کشتی های یونانی توسط سپاه، در مقابله با اشتباهی بود که یونانی ها مرتکب شدند و دست به تعرض زدند که با واکنش شدید نیروهای سپاه قرار گرفتند.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب یادآور شد: آمار فوتی های کرونا در روز گذشته به همت دولت انقلابی، شخص رئیس جمهوری و دانشمندان ایرانی به صفر رسید.
 
وی در خاتمه ضمن تبریک انتصاب فرماندار رودبار جنوب، عنوان کرد: از فرماندار می خواهیم که اگر قرار به تغییرات و جابجایی است باید هر چه سریع تر انجام شود تا مردم متضرر نشوند.
کد خبر 1182153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha