اهدای نقش واقعی اجتماعی به بانوان درخشان ترین فصل اندیشه امام خمینی(ره) بود

حجت الاسلام و المسلمین کمساری گفت: اهدای نقش اجتماعی به بانوان از درخشان ترین فصول اندیشه و عمل امام راحل (ره) است که در راستای آن ضمن حفظ شان و منزلت زن مسلمان، در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی به فعالیت پرداخته و در جامعه حضور فعال دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین «علی کمساری» در گفتگو با خبرنگار گروه اندیشه  خبرگزاری شبستان گفت: ابعاد سیاسی و اجتماعی دو نکته برجسته در میان همه دستاوردهای انقلاب اسلامی  و در تمامی نقش، اندیشه و سیره حضرت امام است.

 

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، مردم سالاری دینی را از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این اصل اساسی در ادبیات سیاسی ما بعدها منجر به تشکیل «جمهوری اسلامی» شد. جمهوری اسلامی یعنی حکومت مردم بر مبنای مبانی اسلامی بر سرنوشت خودشان و البته این هم نه یک تاکتیک و استفاده مقطعی و ابزاری بلکه یک استراتژی در اندیشه حضرت امام بود. 

 

وی خاطرنشان کرد: اهدای نقش اجتماعی به بانوان از درخشان ترین فصول اندیشه و عمل امام راحل (ره) است که در راستای آن ضمن حفظ شان و منزلت زن مسلمان، در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی و فرهنگی به فعالیت پرداخته و در جامعه حضور فعال دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمسن کمساری تصریح کرد: از نظر امام (ره) زن نه تنها همانند مرد بلکه پیشتازتر از مرد در عرصه های اجتماعی، سیاسی و علمی باید نقش آفرینی کند و با اتکا به همین اندیشه دینی و فقهی بود که ما شاهد هستیم که امروز زنان و دختران این مملکت در عرصه های مختلف علمی و ورزشی، صحنه های سیاسی و فضاهای فرهنگی و هنری به افتخارات پی در پی نقش آفرینی و افتخارآفرینی می کنند.

 

کد خبر 1182171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha