قانونمداری باید در راس همه امـور باشد

امام جمعه بجنورد گفت: قانونمداری باید در راس همه امـور باشد و هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه خودش، سو‌ء استفاده کرده و فراتر از قانون عمل کند.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری» امروز (13 خرداد) در  نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی، با بیان اینکه کار کردن در اسلام به عنوان عبادت تلقی می شود، گفت: کسی که برای خانواده خودش کار و تلاش کند همانند مجاهد در راه خدا است. 

 

امام جمعه بجنورد افزود: اندوختن مال دنیا با این نیت که نیازمند دیگری نشویم و آبروی ما حفظ شود و به نیازمندان کمک کنیم، بسیار پسندیده است. 

 

 

وی با اشاره به اینکه در شریعت اسلام برای هر چیزی حقی قرار داده شده است، اظهار کرد: اولین حق مال هم این است که از مسیر حلال، بدون خیانت، فریب، گران فروشی و ضایع شدن حق بیت المال کسب شود. 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: کسانی که برای سود بیشتر کالاها را در دسترس مردم قرار ندهند و احتکار کنند، مورد نفرین الهی قرار می گیرند. 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با توجه به پیش رو بودن ایام حج، بیان کرد: کسانی که عازم حج هستند به نیابت از همه مردم ایران برای رفع گرفتاری ها دعا کنند و طواف مستحبی به جا آورند. 

 

 

وی در ادامه با بیان ویژگی های شخصیتی و اجتماعی امام خمینی(ره)، قانون مداری و قانون گرایی را از ویژگی های بارز ایشان برشمرد و گفت: امام راحل قانون را ملاک همه چیز می‌دانستند و کسانی که از مدار قانون خارج می شدند با آن ها برخورد می کرد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری، قانون را معیار و ملاک دانست که نباید کسی فراتر از چارچوب قانون حرکت کند و خاطرنشان کرد: اگر همه قوا این مهم را معیار قرار دهند و رابطه ای نباشد و ضابطه ها و قواعد به هم نخورد، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد. 

 

 

وی تصریح کرد: قانون مداری باید در راس همه امـور باشد و هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه خودش، سو‌ء استفاده کند و فراتر از قانون عمل کند. 

 

 

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: امام راحل در سیاست شفاف بود و در مسیر قرآن و ارزش های الهی قدم بر می داشت، امروز مقام معظم رهبری نیز همان مسیر را ادامه خواهد داد.

 

 

 

کد خبر 1182214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha