رزمایش جهاد امیدآفرینی، مقدمه یک جهاد عظیم و طولانی است

حیدرنیا با اشاره به اهمیت برپایی رزمایش جهاد امیدآفرینی گفت: رزمایش جهاد امیدآفرینی مقدمه یک جهاد عظیم و آغاز یک کار طولانی و بزرگ برای نشان دادن توان رزم ماست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « سردار علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج از برگزاری رزمایش بزرگ جهاد امیدآفرینی در 13 محله کم برخوردار استان طی مدت 10 روز با حضور پرشور همه دستگاه ها و نهادها، سپاهیان و بسیجیان و مردم شریف این استان خبر داد.

وی افزود: این رزمایش روز سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، با رمز مبارک یا علی بن ابی طالب آغاز شد و امروز مرحله اول آن به پایان خواهد رسید. در این 10 روز سپاهیان و بسیجیان و مسئولین در همه دستگاه ها و ارگان ها بر گره گشایی و رفع مشکلات مردم 13 محله هدف متمرکز شدند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت امیدآفرینی در بین مردم جامعه ما را بر آن داشت تا این رزمایش مردمی را برگزار کنیم. از مدت ها قبل، هدف گذاری و برنامه ریزی های لازم برای اجرای این رزمایش صورت گرفت و مشکلات موجود در محلات و ظرفیت های همه دستگاه ها، ارگان ها، سپاه و بسیج و مردم احصا شد.

سردار حیدرنیا مطرح کرد: خط 4 حصار، حصارک پایین، آق تپه، زاغ تپه، شهرک حضرت ولیعصر و شهرک حضرت امیرالمؤمنین (ع) کرج، مسکن مهر ماهدشت، جعفرآباد، شهرک صدرای اشتهارد، خیابان پیک و اهری فردیس، حاشیه گلسار در ساوجبلاغ، مسکن مهر نظرآباد، محله پرده سر طالقان و مهدی آباد چهارباغ، محلات هدف این رزمایش بودند.

وی هدف از اجرای این رزمایش را دستیابی به یک الگوی انقلابی و جهادی دانست و بیان کرد: در این رزمایش نشان دادیم که توان رزم ما برای گره گشایی از مشکلات به مراتب بیشتر از خود مشکلات است و مسئولین به عنوان خادمان مردم باید پاسخگوی مشکلات آن ها باشند و به صورت چهره به چهره و رو در رو، مشکلات آن ها را احصا و برای رفع آن ها اقدام کنند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه این رزمایش در سه حوزه امنیت اجتماعی، سامان اجتماعی و رشد اجتماعی برگزار شد و با اشاره به اینکه هدف گذاری آن به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، افزود: رزمایش جهاد امیدآفرینی مقدمه یک جهاد عظیم و آغاز یک کار طولانی و بزرگ برای نشان دادن توان رزم ماست.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: ما در این رزمایش نشان دادیم که اگر همه مسئولین، دستگاه ها و خیرین و مردم پای کار بیایند، هر مشکل به ظاهر ناگشودنی قابل حل است. در این 10 روز توفیقات خوبی در 13 محله هدف به دست آمد و مردم، طعم شیرین خدمت صادقانه را چشیدند و مسئولین نیز از گره گشایی از کار مردم لذت بردند و رضایتمندی و خشنودی و تقدیر و تشکر مردم، بار مسئولین ما را سنگین تر می کند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در این رزمایش گفت: در حوزه امنیت اجتماعی، یکی از مطالب به جد و به حق مردم این محلات از دستگاه ها به ویژه مجموعه امنیتی و انتظامی استان، ایجاد امنیت پایدار، مبارزه و مقابله با مواد فروشان، سوداگران مرگ، مخلان امنیت و اراذل بود که در این رزمایش، 130 تیم در قالب گشت های رضوی، امنیت مردم این مناطق را پایدار کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از دستگیری 69 نفر از فروشندگان مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی و معرفی آن ها به مراجع قضایی خبر داد و ادامه داد: 60 نفر از معتادان متجاهر که چهره شهر را نازیبا کرده بودند، به همت دستگاه های مربوطه، بسیجیان و شهرداری ها جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

به گفته سردار حیدرنیا، در حوزه کمک به دستگاه انتظامی، تقویت گشت های پلیس و ایجاد ایستگاه های کلانتری در محلات، هشت ایستگاه و پایگاه انتظامی در این محلات کم برخوردار ایجاد و حضور نیروی انتظامی در مناطق هدف موجب ایجاد امنیت پایدار شد. جمع آوری 82 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز و افرادی که در برخی صنوف و مشاغل غیرمجاز مشغول فعالیت بودند، نیز از دیگر اقدامات است.

وی عنوان کرد: 88 نفر از اراذل و اوباشی که امنیت پایدار استان البرز و شهرستان های آن را خدشه دار کرده بودند با قوت و قدرت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند تا با برخورد قاطع و محکم مراجع قضایی، این افراد درس عبرتی برای سایرین شوند. 195 نفر از افرادی که اوباشی گری و رذالت آن ها در حد دستگیری نبود، تحت ارشاد قرار گرفتند و از آن ها تعهد گرفته شد که دست از اوباشی گری بردارند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه در صورتی که این افراد به اوباشی گری ادامه دهند، بی شک سپاه و بسیج و مجموعه انتظامی برخورد محکمی با آن ها خواهد داشت، از پلمب ساختمان ها، منازل و اصناف توزیع مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: 78 واحد که به محلی برای توزیع و فروش مواد مخدر تبدیل شده بودند، با کمک دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی پلمب شدند.

سردار حیدرنیا با تأکید بر اینکه امنیت مردم، خط قرمز ماست و در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم و با اراده پولادین با آن ها برخورد می کنیم، از برگزاری 26 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و بیان کرد: 218 خانواده در در طرح صیانت و مددکاری اجتماعی خانواده های معتادان شرکت کردند و از لحاظ مشاوره ای و خدماتی، تحت صیانت دستگاه های حمایتی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سامان اجتماعی، 52 باب منزل محروم در محلات یاد شده تعمیر و مرمت و کلنگ احداث هفت باب منزل محروم نیز بر زمین زده شد. کوچه ها و خیابان هایی در این محلات وجود داشتند که بیش از 20 سال خاکی بودند و آسفالت نشده بودند که در این رزمایش، با اقدامات جهادی شهرداری ها، 9 مورد از آن ها آسفالت شدند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، 112 مورد لکه گیری و بهسازی آسفالت کوچه و خیابان ها، رفع مشکل خاموشی 226 کوچه و خیابان، تهیه و توزیع 14 هزار و 545 بسته حمایتی و معیشتی میان نیازمندان، ویزیت و ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیش از هشت هزار نفر و ارائه خدمات دندانپزشکی به یک هزار و 190 نفر را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سامان اجتماعی عنوان کرد.

سردار حیدرنیا از ایجاد 12 کارگاه اشتغال، ثبت نام 423 نفر در طرح ملی سلامت، اجرای هشت طرح آبرسانی، احداث پنج بوستان محله ای و پیگیری حل مشکلات زیرساختی مردم از ادارات خبر داد و با اشاره به برپایی میزهای خدمت در محلات هدف، یادآور شد: همه مسئولین را موظف کردیم که در محلات مذکور حضور پیدا کرده و به صورت رو در رو و چهره به چهره مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی گفت: در حوزه رشد اجتماعی نیز، اقداماتی از جمله ارائه مشاوره های تخصصی به 637 نفر، فضاسازی مناسب محیط ها، برگزاری 19 یادواره شهدا، نقاشی دیواری و زیباسازی محیطی به مساحت 6 هزار و 600 متر مربع، برگزاری 52 مراسم بزرگداشت مناسبت ها، 62 برنامه فرهنگی و تفریحی و 62 مسابقه ورزشی، اعزام 491 نفر به اردوهای زیارتی و سیاحی و برگزاری دو مراسم ازدواج آسان صورت گرفت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از تهیه 33 سری جهیزیه برای زوج های کم برخوردار نیز خبر داد و مطرح کرد: ما راه بلندی را در پیش داریم و اجرای این رزمایش مقدمه ای برای برداشتن گام های بزرگتر در حوزه رفع مشکلات مردم است. افتخار ما مسئولین و پاسداران و بسیجیان، خدمت به مردم و ولی نعمتان اصلی این انقلاب است.

سردار حیدرنیا تأکید کرد: اگر مسئولی در جایگاه و پست و مقامی قرار دارد، هیچ منتی بر مردم ندارد و این مردم هستند که بر همه ما منت دارند زیرا اگر آن ها نبودند، این پست ها و جایگاه ها نیز نبود؛ خدمت در این جایگاه و پست توفیقی است که خداوند متعال به همه ما مسئولین عنایت کرده است پس باید این فرصت را برای خدمتگزاری به مردم غنیمت بشماریم.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه دستگاه ها، ادارات، سازمان ها، نهادها، مسئولین، سپاهیان و بسیجیانی که جهادی پای کار آمدند و نیز حمایت های نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار، با بیان اینکه بازدید میدانی این عزیزان از برخی مناطق، موجب افزایش روحیه ما برای خدمت رسانی شد، افزود: امید است بتوانیم با استمرار این اقدامات در سطح استان، مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

کد خبر 1182275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha