توقیف نفتکش های یونان اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد

حجت الاسلام سیادت توقیف نفتکش های یونان را اثبات اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی، بار دیگر ایران اسلامی اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و دو نفتکش یونان توسط سپاه قه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت سیادت» ظهر امروز (۱۳خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز پاتاوه به موضوع تقوا، بهار توبه و تغییر قبل از چهل سالگی اشاره و اظهار کرد:نماز مایه پرهیزگاری و تقوا است، لذا یاد خدا تنها زمینه تقوا می باشد، نه علت تامه، بلکه علت ناقصه است.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: آدمی از زمانی که به حد کمال شعور به ادراک می رسد، یعنی چهل سالگی تغییر خلقیاتش در نهایت سختی و اشکال است، اما قبل  از سن ۴۰ سالگی مانند درخت نونهالی که تا هنوز به مرور زمان کنده دار نشده، هرنوع کجی اگر در آن پیدا شود، به آسانی قابل اصلاح است .

 

وی به استناد سخنان پیامبر اسلام(ص) و امام صادق علیه السلام افزود: «بنده در وسعت است، تا ۴۰ سالگی او و چون به سن ۴۰ رسد، خداوند متعال به کرام الکاتبین می فرماید؛ من به بنده خود عمر دادم، از این به بعد بر او سخت گیری کنید و تمامی اعمال صغیر و کبیر او را بنویسید».

 

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: رسول خدا(ص) فرمودند: «ملکی هر شب ندا می دهد ای چهل ساله ها، آنچه در این مدت برای آخرت خود کشت کرده اید از کردارهایتان، به تحقیق نزدیک شد خرمن آن ها و بهره برداری از حاصل آن ها . کسی که عمرش به ۴۰ رسد و اهل توبه نشود، شیطان صورتش را مسح کند و گوید: پدرم فدای کسی که رستگاری ندارد.( نعمت جوانی) روز قیامت بنده از جایش حرکت نکند تا از چهار پرسش جواب دهد.از عمرش، از دارایی اش، از کجا آورده و کجا خرج کرده و از دوستی ما اهل بیت(ع)».

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تسلیت سی و سومین سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره) سالروز انتخاب شایسته امام خامنه ای (س) به رهبری مسلمین در عصر حاضر را تبریک گفت و عنوان کرد:باید قرنها  بگذرد تا ماهیت امام (ره) و انقلاب امام را بشناسیم، او اعلم علماء، فیلسوف، فقیه، متکلم، مدیر و مدبر، سیاست مداری بزرگ، عارفی بی نظیر و زاهدی بزرگ بود.

 

وی به فضایل رهبری معظم انقلاب از لسان امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: «من آقای خامنه ای را بزرگ کردم، کسی که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است. سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات، راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام ناب و عالم به دین سیاست، در میان تمامی مدیران جهان بی نظیر، وی یک نعمتی است که خدا به ما داده است. در بین دوستان متعهد آن به اسلام و مبانی اسلامی، از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید. خداوند حضرتعالی را در پناه خود حفظ فرماید» (صحیفه امام ج۲۰ص۴۵۲)

 

حجت الاسلام سیادت همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: «اگر یک ملتی بخواهد زورگویی زورگویان و امروز شر آمریکا را از سر خود کم کند، باید با قدرت و صلابت بایستد».

 

امام ‌جمعه پاتاوه به عنوان صدای مردم بزرگ ترین بخش و محروم ترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد و گلایه از مسئولین ارشد استانی (استاندار و فرماندار شهرستان دنا) در خصوص خلف وعده و عدم تعیین تکلیف طرح های عمرانی و زیربنایی بخش۳۲هزار نفری پاتاوه، گفت:اینجانب به عنوان صدای رسا و سخنگوی مردم مظلوم بخش، از استاندار و فرماندار می خواهم که به وظایف قانونی خود و وعده های حضوری در خصوص روشن کردن و تعیین تکلیف بیمارستان ۳۲ تختخوابی، پمپ بنزین شهر پاتاوه، عدم عزل مدیران ناکارآمد، بحث اشتغال جوانان انقلابی، عدم قاطعیت استاندار و عدم حضور اکثر مدیران این بخش در محل کارشان به وظایف قانونی خود در خصوص موارد مذکور اقدام نمایید و مردم بخش را از سرگردانی و بلاتکلیفی نجات دهید.

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با دعوت از مردم شهید پرور شهر و بخش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دعوت کرد که در یادواره بزرگداشت (۷۳) شهید والامقام بخش پاتاوه که عصر جمعه، ۱۳خرداد ماه جاری در محل پارک ولایت شهر پاتاوه جنب گلزار مطهر دو شهید گمنام برگزار و همچنین مراسم یادمان سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) برگزارمی شود به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و حضرت امام(رض) حضور بهم رسانید.

 

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال 42 و استقبال از خادمان و پرچم متبرک حضرت امام رضا(ع) ساعت ۹:۳۰ صبح در مصلی امام هادی(ع) برگزار و این مناسبت و مراسم را با حضور معنوی خودمان گرامی می داریم.

 

امام جمعه پاتاوه از همه مردم، مدیران، ارگان ها، نهادها و خانواده های شهدا جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورد و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵خرداد، اظهار کرد: بازداشت امام خمینی (س) منجر به قیام خونین ۱۵خرداد شد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی، توقیف نفتکش های یونان را اثبات اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و به پیامدهای این اقدام اشاره کرد و گفت: اخیرآ در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر ایران اسلامی اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و دو نفتکش یونان توسط سپاه قهرمان توقیف شده که هر دو کشتی ۳۰۰ هزار تن معادل یک و هشت میلیون بشکه نفت یا دیگر فرآورده های نفتی را دارند، در اختیار ایران است.

 

حجت الاسلام سیادت به پیام های این اتفاق اشاره کرد و افزود: پیام های این اقدام ایران از جمله یونان و عبرت هایی که نمی آموزند، در تیرماه سال ۱۳۹۸ توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه، آنها بدانند ایران اسلامی به هیچ کشوری باج نخواهد داد، اقتدار دریایی ایران در جهان که زبانزد خاص و عام شد، تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، آنها بدانند دوران بزن دررو تمام شده، اقدام ایران طبق توافق قوانین نظام حقوقی آبراه‌های بین المللی است، دشمنان ایران بدانند که ما برای حفظ امنیت و منافع خود در حال و آینده، دشمن را پشیمان و پیروزی همه جانبه را رقم خواهیم زد.

کد خبر 1182286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha