برنامه‌ریزی هایی که با یک سخنرانی یک ساعته برباد می‌رود/ مسیح را در چهره او دیدم

کوفی عنان می گوید: «در ملاقات با (حضرت آیت‌الله العظمی) خامنه‌ای احساس کردم که کسی را مثل او ندیده‌ام، شخصیت معنوی ایشان چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد؟»

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ جواد شریفی نیا، اولین ساعات روز یکشنبه 14 خرداد سال 69 بود که رادیوی جمهوری اسلامی ایران خبری را اعلام کرد و ملت ایران را در سوگ بزرگی فرو برد. خبر رحلت امام امت آنقدر جانسوز و سنگین بود که هر دلداده ای را از گوشه و کنار کشور به تهران کشاند تا در آخرین ثانیه ها با امامی که قلبشان را به نور ایمان روشن کرده است، وداع کنند، حضور میلیونی که در تاریخ کشور ماندکار شد.

 

پس از رحلت امام راحل، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای از سوی خبرگان منتخب مردم به رهبری جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند، شخصیتی که امام خمینی(ره) درباره ایشان گفته بود؛ « اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید. ایشان را من سال‌های طولانی می‌شناسم، و در آن زمانی که اوّل نهضت بود ایشان وارد بود و به اطراف برای رساندن پیام‌ها تشریف می‌بردند، و بعد از این هم که این انقلاب به اوج خودش رسید، ایشان حاضر واقعه بود همه جا، تا آخر و حالا هم هست. یک نعمت خدا به ما، این است که داده.»

 

دوران رهبری آیت الله العظمی امام خامنه ای هم همانند دوران رهبر امام راحل با حوادث مختلفی رو به رو شد که در تمامی اینها با درایت و رهبری حکیمانه ایشان، کشور و نظام اسلامی از این حوادثی که هر کدام می توانست انقلابی را سرنگون کند، به سلامت عبور کرد و روز به روز به پیشرفت خود در تمامی زمینه ها ادامه داد.

 

نه تنها به گفته دوستداران انقلاب، بلکه به اعتراف برخی از سیاستمداران دنیا و حتی دشمنان نظام، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای یکی از معنوی ترین و باهوش ترین رهبران دنیا است که در این گزارش تلاش کردیم تا به مناسبت سالروز آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به بخش اندکی از آن اشاره کنیم.

 

مسیح را در چهره رهبر ایران دیدم

«پوتین» رئیس جمهور روسیه بعد از دیداری که سال‌ها قبل با رهبر معظم انقلاب داشت، در برگشت به کشور روسیه، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».

 

تعجب می‌کنم ایران با چنین شخصیتی چرا در بعضی جا‌ها می‌لنگد !

«کوفی‌عنان»، دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد نیز در سفری که سال‌ها قبل به ایران داشت، در هنگام خروج از تهران و در پاویون فرودگاه گفته است: «در دوران نوجوانی که بوده‌ام در مورد شخصیت‌های کاریزما مطالعه می‌کردم و همیشه این سوال برای من مطرح بود که اگر زمانی من روبه‌روی یک شخصیت کاریزما قرار گیرم چه عکس‌العملی خواهم داشت. کسانی که مرا به سازمان ملل آوردند، شخصیت‌های برجسته دنیا بودند و من به آن‌ها علاقه‌مند بودم و هر کدام مثل ژاک شیراک، برای من امتیازاتی داشتند. من به شدت تحت تأثیر ژاک شیراک بودم. طوری‌که وقتی ایشان صحبت می‌کرد بدون مکث حرف‌هایی صریح می‌زد. «گورباچف» و «هلموت کهل» هم همین‌طور بودند. این‌ها کسانی بودند که نیاز به مکث نداشتند. من این‌ها را دوست داشتم.

 

در ملاقات با (حضرت آیت‌الله العظمی) خامنه‌ای احساس کردم که کسی را مثل او ندیده‌ام. شخصیت معنوی ایشان چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد و از معنویات چیزی نداشته باشد! با دیدن آقای خامنه‌ای هم آن شخصیت‌هایی که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثیر شخصیت معنوی ایشان قرار گرفتم. من شخصیت‌های معنوی در دنیا زیاد دیده بودم، ولی هیچ‌یک، از مسائل سیاسی اطلاع نداشتند. با دیدن آقای خامنه‌ای قداست آن شخصیت‌های سیاسی از ذهن من پاک شد. من تعجب می‌کنم ایران با چنین شخصیتی چرا در بعضی جا‌ها می‌لنگد. بعید می‌دانم به سازمان ملل هم بروم شخصیت ایشان از ذهن من پاک شود.

 

«کاندولیزا رایس»، وزی رسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش نیز در سخنی معروف که خیلی هم در جهان پیچید، گفته رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.

 

تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیده‌ام

«خاویر پرز دکوئیار» دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه جنگ تحمیلی به ایران آمد، دیداری هم با رئیس‌جمهور وقت (آیت الله خامنه‌ای) داشت. دکوئیار پس از آن دیدار پرسیده بود: رئیس‌جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است. من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و 30سال است کار سیاسی می‌کنم و چند سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، در این مدت شخصیت‌های سیاسی و رئیس‌جمهورهای بسیاری را دیده‌ام اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیده‌ام.

 

«کوین بارت»، تحلیلگر و کارشناس آمریکایی هم که چند سالی پیش برای بررسی افول هژمونی آمریکا به ایران سفر کرده بود در مقاله‌ای در وترنزتودی نوشت، سال ها بود که در یک سخنرانی سیاسی شرکت نکرده بودم اما حقایقی در پنج ثانیه از سخنان آیت‌الله خامنه ای وجود داشت که در پنج ساعت یاوه‌گویی‌های سیاستمداران غربی وجود ندارد. رهبر عالی ایران واقعاً یک مرد راستگو است که نگرانی‌های واقعی برای حقیقت و عدالت دارد. و این دلیلی است که رسانه‌های تحت سلطه صهیونیست‌ها می‌خواهند که از ایران تنفر داشته باشید.

 

اینها تنها بخش کوتاهی از اعترافات و سخنان برخی شخصیت های سیاسی دنیا در مورد رهبر جمهوری اسلامی ایران است، شخصیتی که در داخل کشور و منطقه جوانان زیادی را شیفته خود کرده است، جایی که در مراسم پیاده روی اربعین می بینیم که بسیاری از جوانان آزادی خواه دنیا از هر مذب و دینی که در این مراسم شرکت کرده اند، با دیدن جوانان ایرانی از بزرگی و عظمت رهبر جمهوری اسلامی ایران در دنیا سخن می گویند، حتی برخی ها با در دست داشتن عکس حضرت آیت الله خامنه ای و یا نصب آن بر روی پیراهن و لباس خود ارادت و عشق خود را به این شخصیت معنوی و سیاسی جهان اسلام بیان می کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1182458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha