باید از آرمان‌های امام (ره) مطابق رهنمود‌های رهبری انقلاب تقلید کنیم

فاروئی با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای در تمام سخنرانی‌ها بر ادامه و حفظ راه اندیشه‌ها و میراث بزرگ امام راحل که انقلاب، وحدت و دفاع از مظلومان است، تاکید دارند، گفت: باید از آرمان‌های امام (ره) مطابق رهنمود‌های رهبری انقلاب تقلید کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مصطفی فاروئی، پژوهشگر انقلاب اسلامی در ویژه برنامه شبکه یک سیما جمهوری اسلامی با تسلیت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی گفت: امام خمینی، استقلال و آزادی را به معنای واقعی برای ملت ایران به ارمغان آورد و با رهبری خود آحاد مردم را در حفظ و یکپارچگی نظام ایران هدایت کرد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ملت ایران هم کم شود. این اتفاقات کمی نبود و مهمتر اینکه حضرت امام شخصیتی بود که مردم را از استبداد نظام شاهنشاهی و رژیمی وابسته و دست نشانده قدرت‌های جهان نجات داد.

 


وی قدرشناسی راه و اندیشه‌های امام را برای نسل‌های بعدی ضروری خواند و گفت: جوانان باید تاریخ انقلاب و مبارزات امام را مطالعه کنند تا بیشتر قدرشناس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشند و نوجوانان هم با تلاش ما باید در این حقیقت بیشتر بررسی و مطالعه کنند.

 


این پژوهشگر با تاکید بر توجه جوانان و نوجوانان کشورمان به شناسایی زاویای مختلف شخصیت دینی و سیاسی امام، به نقش شاگردان و تربیت شدگان مکتب امام اشاره کرد و سردار شهید قاسم سلیمانی را از شاگردان بنام و مجاهد مکتب امام (ره) خواند و گفت: به تعبیر رهبر انقلاب حاج قاسم سلیمانی با آن منش و روش و رفتار کم نظیرش در سایه مکتب خمینی کبیر، مکتب سلیمانی را ایجاد کرد.


فاروئی به تشریح سرفصل برخی از برنامه‌ها و اهداف و سیاستگذاری‌های مقام معظم رهبری طی ۳۳ ساله گذشته در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین حکمرانی و تشکیل دولت‌های مختلف و مقابله با بحران‌های سیاسی گرفته تا طبیعی و استکبارستیزی و نفی سیاست‌های خصمانه آمریکا و دفاع از مظلومان به خصوص ملت فلسطین، مطابق آرمان‌ها و مکتب امام پرداخت و گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای تقریبا در تمام سخنرانی‌ها مرتب بر ادامه و حفظ راه او اندیشه‌ها و میراث بزرگ امام راحل که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و حدت و دفاع از مظلومان و مستضعفان است تاکید دارند و ما باید این توصیه‌ها و تاکیدات را اجرایی کنیم و از آرمان‌های امام مطابق رهنمود‌های رهبری انقلاب تقلید کنیم چرا که این تقلید برگرفته از نهضت حسینی و آموزه‌های اهل بیت (س) است.

 


فارویی به همگان بویژه جوانان و آینده سازان توصیه کرد: تاریخ انقلاب را کاملا بخوانند و صراط مستقیمی که حضرت آیت الله خامنه‌ای با رهبری‌های مدبرانه خود در ۳۳ سال گذشته در این مسیر داشته اند را دقیقا مرور کنند تا قدر حضرت امام و مقام معظم رهبری بیش از پیش شناخته شود و این قدرشناسی در زندگی آن‌ها موثر خواهد بود.

 

 

کد خبر 1182518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha