لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان/قانون جهش تولید چراغ راه است

ستاری بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: سازمان‌ها باید با هم همسو باشند و امکانات خود را در اختیار یکدیگر قراردهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سورنا ستاری» عصر امروز (یکشنبه ۱۵ خرداد) در جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان اظهار کرد: شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف باید امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و همسو باشند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکلات نیازمند محصول هستیم که محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است افزود: کارخانجات فناوری، پارک‌های علم و فناوری، پایه آنها باید بر اساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

 

وی بر ایجاد زیرساخت‌ها توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید کرد و ادامه داد: شهرهای بزرگی در این زمینه موفق شدند و در حال ایجاد پارک‌های خصوصی هستند.

 

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ کارآفرینی اضافه کرد: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساخت‌ها مشخص و شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعال شوند.

 

ستاری خاطر نشان کرد: اتلاف کشاورزی از موضوعاتی دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت شود.

 

وی از ابلاغ قانون جهش تولید خبر داد و تصریح کرد: این قانون حاصل سه سال کار است که زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهد؛ همچنین به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی اختیارات دادیم تا سازمان توسعه‌ای را برای توسعه دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قانون جهش تولید را چراغ راه دانست و با بیان اینکه این قانون اختیارات بسیار خوبی را در پی دارد ابراز کرد: پایه اقتصاد دانش‌بنیان دولت نیست و مواقعی که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود، دولت ورود می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ استان وارد میدان شوند اذعان کرد: در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکت‌های بزرگ استان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.

 

ستاری در پایان یاد آور شد: در معاونت علمی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه‌ها بلاعوض شود تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

کد خبر 1182647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha