این زائران با نذر گل کرامت طلب می‌کنند

«جنت علیپور» راننده ماشین‌های سنگین اهل رامسر با هم قطارانش الآن ۸ سال که به‌صورت رایگان کار جمع‌آوری و حمل گل‌های صحن و حرم امام رضا (ع) را انجام می‌دهد و این توفیق را مدیون کرامات امام مهربانی ها می‌داند.

خبرگزاری شبستان مازندران؛ دهه کرامت است و دل مردم شهر هوایی شده، هوایی خیره شدن به گنبدهای طلایی حرم عشق، قم باشد یا مشهد فرقی نمی‌کند، مهم زیارت است، گاهی با حضور و گاهی از راه دور.

 

چند روزی که صدای پای کاروان زیر سایه خورشید به گوش میرسد، کاروانی از دیار عشق که هر ساله با دست پر به استان‌های مختلف سر میزند و گرد دلتنگی را از دل زائران جامانده پاک می‌کند.

 

در این میان هستند زائرانی که بی چون و چرا و با دست پر عازم حرم امام رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (سلام الله علیها) می‌شوند، همان‌هایی که از ته قلب نیت کرده‌اند خادمی کنند.

 

«جنت علیپور» اهل شهرستان رامسر با بیش از ۲۵ سال سابقه رانندگی با ماشین های سنگین برای هشتمین بار کاروانی از گل را به آستان مقدس امام هشتم (ع) میبرد.

 

وی که در بحث وقف گل به حرم مقدس امام رضا(ع) فعالیت دارد، در گفت‌وگو با ما، خاطرنشان می کند: برای هشتمین سال متوالی حدود ۱۰ تن گل زینتی و آپارتمانی اهدایی از عشاق امام رئوف را به مشهد می‌برم.

 

علیپور با بیان اینکه با کسب آگاهی از فراخوان آستان قدس رضوی در سطح شهر در دهه کرامت، اقدام به تهیه و جمع آوری نذورات مردم آن هم از نوع گل، کرده، میگوید: این هدایا برای حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) توسط مردم در سه شهرستان تنکابن و عباس آباد با محوریت رامسر جمع‌آوری شد.

وی اضافه میکند: حدود ۱۰ روزی است که مشغول جمع‌آوری، بسته‌بندی، تهیه خودرو، ارسال و دریافت گل‌ها به همراه پرچم حرم مطهر هستیم تا ان شاءلله هجدهم خرداد ماه جاری به مقصد برسیم.

 

این خادم امام رئوف با اشاره به اینکه ارزش ریالی این گل‌ها به بیش از یک میلیارد تومان میرسد، عنوان می‌کند: همه با نیت و خواسته ای از امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان گل نیت کرده و اینکه هر سال بر تعدادشان اضافه میشود نشان از اجابت دعاهایشان دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه تعداد افراد مشارکت‌کننده قابل شمارش نیست، اظهار میکند: این مردم کرامت زیادی دیده‌اند، شاید کسی عنوان نکند، اما ما بارها شاهد شفای بیماران و حاجت گرفتن بوده و هستیم.

علیپور همچنین یادآور میشود: خرسندم که میتوانم باری دیگر به‌عنوان خادم در صحن و سرای امام هشتم (ع) حاضر شوم، نیت کرده‌ام و حضرت اجابت کرده‌اند اگر خدا بخواهد تا توان دارم این مسیر را ادامه خواهم داد هر سال نیز به تعداد کسانی که در نذر گل شرکت کرده‌اند اضافه خواهد شد.

 

به گزارش شبستان؛ این افراد مشتی از خروارها خادم آقا امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هستند که در دهه کرامت به امید گوشه چشمی در مسیر خادمی قدم برمی‌دارند. و به خادمی خود افتخار کرده و در این مسیر خستگی راه و شب‌بیداری‌ها را بدون دریافت هیچ جیره و مواجبی به شوق ثبت محبت حضرت رضا(ع) در دلش تحمل می‌کنند و ادامه‌دهنده این راه خواهند بود.

کد خبر 1182760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha