تشریح برنامه های پانزدهمین دوره جشن‌های سراسری مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در کهگیلویه و بویراحمد

هدایت خواه برنامه های پانزدهمین دوره جشن‌های سراسری مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشن‌های سراسری مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در ایام دهه کرامت، اظهار کرد: جشن های ملی و بین المللی «زیر سایه خورشید» پانزدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد و این جشن ها در ۱۵ کشور دیگر نیز برگزار می‌شود.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: این جشن ها از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد که با حضور خدام رضوی، پرچم متبرک آن حضرت در استان های مختلف حضور پیدا خواهند کرد و در این ایام کل کشور حس و بوی رضوی می گیرد.

 

هدایت خواه یادآور شد: امسال کاروان خدام رضوی به مدت ۹ روز از ۱۴ خرداد وارد استان شده و تا ۲۲ خرداد حضور دارند که در ۹ شهرستان این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

 

وی گفت: زیارت و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهدای یاسوج، دیدار با آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن، بازدید از بیمارستان سلمان و دیدار با جانبازان، بازدید از خانه سالمندان سرآبتاوه و افتتاح خانه ساختمان خانواده بی سرپرست با حضور گروه جهادی در روستای سرآبتاوه از جمله برنامه های روز نخست حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در شهرستان بویراحمد بود.

 

هدایت خواه با اشاره به سین برنامه های روز نخست (۱۴ خرداد ماه) پانزدهمین دوره جشن های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» که به همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد، شبکه جوانان رضوی و هیئت مذهبی جوانان حسینی یاسوج، افزود: دیدار مردمی در روستای کریک، استقبال مردمی در ورودی شهر سی سخت، حرکت کاروان خودرویی و موتوری در سطح شهر، شرکت در مراسم گرامی داشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع سی سخت و دیدار با خانواده شهید ار دیگر برنامه‌های نخستین روز حضور این کاروان در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد کاروان «زیر سایه خورشید» از صبح روز ۱۵ خرداد ماه علاوه بر دیدار امام جمعه پاتاوه با خانواده شهید نیز دیدار داشتند.

 

وی استقبال عمومی و مردمی در میدان ورودی شهر و برگزاری جشن عمومی و مردمی در مصلی امام هادی علیه السلام شهر پاتاوه را از برنامه‌های نوبت صبح کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» در شهر پاتاوه دانست.

 

هدایت خواه خاطرنشان کرد: همچنین کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» عصر روز ۱۵ خرداد ماه، ضمن دیدار با عشایر در دشت سقاوه مارگون، زیارت امامزادگان بی بی خاتونین(س)، با استقبال عمومی و مردمی در ورودی شهر وارد شهر مارگون شدند.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد حرکت کاروان در سطح شهر، دیدار با امام جمعه شهرستان مارگون، برگزاری جشن عمومی و مردمی در مصلی امام رضا علیه السلام و شرکت در نماز مغرب و عشا در یکی از مساجد شهر مارگون را از جمله برنامه های دومین روز حضور کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

 

وی در ادامه، به دیگر برنامه های پانزدهمین دوره جشن های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد در روز ۱۶ خرداد ماه اشاره کرد و افزود: کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» در نوبت صبح در ورودی شهر دهدشت و سوق مورد استقبال مردم شهر دهدشت قرار می گیرند و این کاروان با حضور در گلزار شهدای این شهر، قبور مطهر شهدا را زیارت و عطرافشانی می کنند.

 

هدایت خواه گفت: عیادت از برادر شهید حامی پور، حضور در مرکز خیریه، حضور در موزه آستان قدس رضوی شهر سوق، حضور در ایستگاه صلواتی مرکز شهر واقع در میدان شهید تقوی، برگزاری جشن عمومی و شرکت در نماز ظهر و عصر در مسجد جامع شهر سوق از جمله برنامه های سومین روز حضور کاروان منوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» عصر همین روز با حضور در روستای القچین چرام، با مردم روستا دیدار و گفت و گو می کنند.

 

وی حضور در جمع خانواده های معظم شهدا در گلزار شهدای چرام، دیدار با کودک شفا یافته، دیدار با امام جمعه چرام، دیدار با جامعه هدف بهزیستی و آبشار عاطفه ها در مصلی شهر چرام و شرکت در جشن عمومی و مردمی که در امامزاده بی بی رشیده سلام الله علیها برگزار می شود را از دیگر برنامه‌های سومین روز حضور کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

 

هدایت خواه خاطرنشان کرد: این کاروان معنوی در روز ۱۷ خرداد ماه در گلزار شهدای روستای ایدنک مورد استقبال مردم قرار می گیرند.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استقبال مردمی، شرکت در مراسم جشن در مصلی شهر لنده، دیدار مردمی در روستای شیتاب، عیادت از بیمار در روستای شیتاب، اقامه نماز ظهر و عصر، دیدار با خانواده شهدای در روستای چهارراه آل طیب و دیدار مردمی در روستای قیام از دیگر برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در شهرستان لنده خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» عصر روز ۱۷ خرداد ماه در روستای مامه زینب دیدار مردمی خواهند داشت و ضمن زیارت و عطرافشانی گلزار شهدا، در روستای گچ بلند با تنها مادر شهید این روستا که در قید حیات هستند، دیدار خواهند داشت.

 

هدایت خواه ادامه داد: دیدار مردمی با سادات امامزاده میرسالار علیه السلام در روستای سید صفی، استقبال عمومی در ورودی شهر لیکک، استقبال خودرویی در این شهر، اقامه نماز مغرب و عشا و شرکت در جشن عمومی در مسجد جامع لیکک از دیگر برنامه های عصر چهارمین روز سفر کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های پنجمین روز از سفر کاروان در روز ۱۸ خرداد ماه به شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت اشاره کرد و افزود: زیارت و عطرافشانی گلزار شهدای دهدشت، دیدار با امام جمعه شهرستان کهگیلویه، بازدید از زندان مرکزی دهدشت، دیدار مردمی در روستای راک و یکی دیگر از روستاها، حضور در بیمارستان شهید باهنر و دیدار با کادر درمانی و عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهید حشمت الله بژم در فلکه جهاد، دیدار با جانباز نوروز روشناس در خیابان سادات، دیدار با جانباز لطف الله صنوبری در کوی جانبازان، حرکت خودرویی در سطح شهر، حضور در مسجد النبی (ص) و اقامه نماز مغرب و عشا و همچنین حضور در جشن عمومی و مردمی از برنامه‌های این کاروان در شهر دهدشت خواهد بود.

 

وی دیدار با پرسنل نظامی، انتظامی و بسیجیان شهرستان گچساران، جلسه شورای اداری شهرستان، پتروشیمی، حرکت کاروان خودرویی از فلکه نرگسی تا میدان شهر، دیدار با طلاب برادر و خواهر، حافظان و قاریان قرآن کریم در سالن آموزش و پرورش، دیدار با کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز و خانواده‌های آنها در مسجد النبی صلی الله علیه و آله و سلم، شرکت در مراسم پنجشنبه شهدایی در گلزار شهدای شهر گچساران، حضور در محله لبنان و جشن محله ای، شرکت در جشن مردمی در پارک شهدای گمنام و دیدار با امام جمعه و ائمه جماعات از برنامه های سفر کاروان «زیر سایه خورشید» به شهرستان گچساران خواهد بود.

 

هدایت خواه با بیان اینکه شهرستان باشت در روز جمعه ۲۰ خردادماه میزبان کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» خواهد بود: گفت: استقبال مردمی و حرکت پیاده در چهارراه کتاب، عطرافشانی و زیارت گلزار شهدای باشت، شرکت در جشن عمومی و مردمی در فاطمیه شهر، دیدار با خانواده شهید، دیدار با کادر درمانی بیمارستان شهدای باشت، دیدار با پاکبانان و خانواده های آنها در شهرداری باشت، عیادت از بیمار سرطانی، حضور در نماز جمعه و دیدار مردمی با مردم شهر بوستان از دیگر برنامه های این کاروان در شهرستان باشت است.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» عصر روز جمعه ۲۰ خرداد ماه مجدد وارد شهر یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد خواهند شد و در آئین ازدواج آسان و آغاز زندگی به سبک ایرانی اسلامی که در قرارگاه شهید سلیمانی برگزار می‌شود، شرکت می کنند.

 

وی دیدار تجمیعی با خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدای یاسوج، شرکت در جشن خانواده در قرارگاه شهید سلیمانی، همچنین شرکت در جشن هیئتی که در تپه نور الشهدای یاسوج برگزار می شود را از دیگر برنامه‌های عصر روز هفتم حضور کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

 

هدایت خواه افزود: کاروان معنوی «زیر سایه خورشید» در روز ۲۱ خرداد ماه ابتدا ضمن شرکت در آئین جشن در جلسه شورای اداری دیدار با استاندار و مدیران استانی خواهند داشت.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیدار با زندانیان زندان مرکزی یاسوج، حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، زیارت مقبره شهدای گمنام در گلزار شهدای سپاه فتح و شرکت در آئین جشن در نمازخانه سپاه، دیدار با خادمیاران رضوی در کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت در جشن میلاد که در امامزاده عبدالله علیه السلام یاسوج برگزار می شود، حضور در کاروان پیاده در سطح شهر یاسوج، شرکت در جشن عمومی و مردمی در پارک ولایت، حضور در برنامه زنده تلویزیونی «شویل دنا» و شرکت در آئین تجلیل از مدافعان سلامت در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دیگر برنامه های پایانی سفر کاروان معنوی زیر سایه خورشید خواهد بود.

کد خبر 1182881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha