کاهش ۲۷۶۴۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۶۴۷ واحدی معادل ۱.۷۹ درصد، به یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۳۶۵ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 16 خرداد) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 515 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 541 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۶۴۷ واحدی معادل ۱.۷۹ درصد، به یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۳۶۵ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۷۵۲ واحدی، به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۹۶۵۰  واحدی، عدد ۴۲۰ هزار و ۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۹۳۳   واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۲۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۷۳۰۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۵۱۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۶۲۷۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، حکشتی، فملی، فارس، شبندر، شستاف خودرو به ترتیب با 383، 211، 201، 123، 101، 82، 53 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌ و خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، نوری، شبندر و شپدیس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بفجر، مبین، فارس و والبر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بفجر(فجر انرژی خلیج فارس) با ۱۶.۹۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای فمراد، خزر، مبین و وپترو بود. همچنین نماد معاملاتی دسبحان(سبحان دارو ) با ۶.۱۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبشهر، وبشهر، واتی و دجابر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۴ هزار و ۲۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1182920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha