مردم، بزرگترین حامی پروژه های مسکن هستند

بیات منش با بیان اینکه بزرگترین حامی پروژه‌های مسکن مردم هستند، گفت: مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن شده است 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان امروز در اولین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، گفت: اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با قوت برای اداره کل راه و شهرسازی استان بسیار اهمیت دارد و درخواست داریم این جلسه ماهانه در استان برگزار شود.

 


مسعود بیات منش با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: در قانون جهش مسکن ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان ۷۱ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شد.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده برای ۲۱ شهر اختصاص داده شده است که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

 


بیات منش تاکید کرد: همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است.

 


وی افزود: اجرای این طرح در اوایل ابهاماتی در بدنه دولت و مجلس داشت ولی با سفر آبان ماه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان یقین پیدا کردند که در استان‌های دیگر هم این اجرا با قوت اجرا شود، چرا که این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: طی ۵ سال اخیر بخش خصوصی در استان ۴ هزار و ۵۰۰ واحد در سال تولید مسکن داشته است.

 


بیات منش با بیان اینکه بزرگترین حامی پروژه‌های مسکن مردم هستند، گفت: مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن شده است و این اعتماد برای راه و شهرسازی باعث دلگرمی بوده و پشتوانه خوبی است و باید از این اعتماد به خوبی حفاظت شود.

 


وی به ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان حدود ۹۹ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند در پالایش اولیه که توسط سامانه نهضت ملی مسکن انجام می‌شود و در ثبت‌نام‌ها دو مرحله پایش صورت می‌گیرد و در این پالایش اولویت با شهروندان مستاجر و مجرد است.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم کنترل سکونت در شهر تاکید کرد و افزود: تعیین تکلیف زمین‌های خالی یکی از طرح‌های الزامی جامع استان زنجان است.

 


بیات منش تصریح کرد: با توجه به ثبت‌نامی‌ها و متقاضیان استقبال خوبی از پروژه‌های استان شده است، افزود: یکی از طرح‌های الزامی جامع استان زنجان، تعیین تکلیف زمین‌های خالی است.
وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که مردم را نسبت به پروژه‌های مسکن نگران می‌کند، صحبت برخی مسئولان بدون بررسی و تخصص و رسانه‌ای کردن آن است، افزود: هر پروژه زمان‌بندی خود را دارد؛ تاکنون پروژه‌ای نداشتیم که به صورت قانونی از زمان‌بندی عقب باشد.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: بیشتر پروژه‌ها در مدت زمان ۳ سال کمتر تحویل داده خواهد شد و مدت قرارداد پیمانکاران برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در استان زنجان ۲ سال و سه ماه است.

 


بیات منش با بیان اینکه آورده متقاضیان از مولفه‌های مهم پیشرفت پروژه‌ها است، گفت: متقاضیانی که آورده‌های خود را نسبت به دیگر متقاضیان به موقع واریز کنند در تحویل واحدهای آماده شده نیز در اولویت هستند.

 


وی افزود: موعد قرارداد پروژه «m ۶» در گلشهر تا آذرماه امسال است و از مدت قرارداد پروژه «m ۲» نیز یک سال آخر خرداد ۱۴۰۲ باقی مانده وپروژه «m ۵» بر اساس برآوردها، ۶ ماده زودتر از موعد پایان قرارداد تمام می‌شود.

کد خبر 1182965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha