تربیت بیش از ۶ هزار قرآن آموز در موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) عنبرآباد

نرگس شیخ اسدی گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار کودک، نوجوان و بزرگسال با شرکت در دوره های آموزشی موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) قرآن کریم را فرا گرفته اند.

«نرگس شیخ اسدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) از سال ۱۳۹۰ در شهرستان عنبرآباد با هدف تربیت نسلی قرآنی با بینش و سبک صحیح زندگی اسلامی ایرانی فعالیت خود را از یک مکان کوچک در شهرستان عنبرآباد شروع کرد.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت جنوب کرمان بیان کرد: به دلیل استقبال بی نظیر مردم از اولین موسسه فرهنگی قرآنی در این شهرستان، دوره های آموزش قرآن کریم در مدارس و حسینه ها برگزار شد سپس برای گسترش فعالیت ها به مکان نسبتا بزرگ تری نقل مکان کردیم.

 

وی فعالیت های موسسه امیر المومنین (ع) را در کلیه رشته های قرآنی برشمرد و افزود: دوره های تخصصی آموزش حفظ و تفسیر قرآن و با حضور اساتید متخصص و برجسته از استان قم و جنوب کرمان برگزار می شود.

 

شیخ اسدی ابراز کرد: علاوه بر این نیز هر ساله دوره های مشاوره های مذهبی و خانوادگی، سبک زندگی اسلامی و طرح های ملی همچون طرح ملی تلاوت نور و جشنواره های ملی برگزار می شود که تاکنون این دوره ها مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

 

این مربی قرآن کریم با یادآوری این مطلب که دوره های آموزشی ویژه سنین کودک، نوجوان و بزرگسال خواهر و برادر است، ادامه داد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) از سال ۱۳۹۲ تا چندین سال به طور متوالی جز موسسات فعال و برتر استان در کنکور سراسری قرآن کریم انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

وی با بیان این مطلب که تاکنون بیش از ۶ هزار کودک، نوجوان و بزرگسال با شرکت در دوره های آموزشی موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) قرآن کریم را فرا گرفته اند، اظهار کرد: قرآن آموزان این موسسه در رشته های ترجمه، مفاهیم و حفظ کل در کنکور سراسری قرآن کریم جز برترین ها انتخاب شده اند.

 

شیخ اسدی اضافه کرد: همچنین در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، جشنواره های هفته قرآن و عترت و نیز در مسابقات طرح ملی تلاوت در جزیره کیش حائز رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) عنبرآباد با اشاره به برگزاری ۲ دوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ استاد قرآن کریم تحت تعلیم این موسسه موفق به اخذ گواهینامه تخصصی تربیت معلم شده اند.

 

وی بیان کرد: به دلیل استقبال بی نظیر مردم این موسسه قرآنی در کلیه ایام سال در شیفت صبح و عصر فعالیت دارد به طوری که در دوران کرونا با رعایت تمهیدات لازم نیز فعالیت داشته است.

 

شیخ اسدی افزود: علاوه بر این از ابتدای شروع به کار موسسه، جلسات هفتگی قرآن کریم و مجالس دعا هر پنجشنبه برگزار می شود.

 

این مربی و استاد قرآن کریم یادآور شد: امسال با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، برگزاری هفته قرآن و عترت جنوب کرمان به این موسسه محول شد.

 

وی با یادآوری این مطلب که هفته قرآن و عترت جنوب کرمان شامل چندین جشنواره با موضوعات مختلف بود، ابراز کرد: جشنواره های خوشنویسی، نقاشی، آواها و نغمات قرآنی، موشن گرافیک، دلنوشته، یادواره شهدای قرآنی، جلسات سبک زندگی اسلامی و علوی، اجرای نمایش و اکران فیلم با موضوعات قرآنی، تئاتر خیابانی و صحنه ای، حفظ و قرائت قرآن، شعر، کتابخوانی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی بخشی از فعالیت های هفته قرآن و عترت جنوب کرمان است که با محوریت این موسسه اجرا شدند.

 

شیخ اسدی ادامه داد: جشنواره های قرآنی هفته قرآن و عترت جنوب کرمان با شرکت بیش از یکهزار نفر در سطح هفت شهرستان جنوبی کرمان برگزار شده و از یکصد نفر منتخب جشنواره های هفته قرآن و عترت جنوب کرمان تجلیل شد.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) عنبرآباد اظهار کرد: جشنواره های هفته قرآن و عترت جنوب کرمان زمینه شناسایی استعدادهای برتر قرآنی را فراهم کرد.

 

وی اضافه کرد: از اتفاقات خوب هفته قرآن و عترت جنوب کرمان شناسایی گروه سرود یکی از مدارس روستایی شهرستان به عنوان منتخب جشنواره آواها و نغمات، آشنایی شرکت کنندگان در بخش کتابخوانی با اندیشه سردار دلها و همخوانی سرود سلام فرمانده در حاشیه برنامه ها توسط دانش آموزان بودند.

 

شیخ اسدی عنوان کرد: این توفیقات به لطف پرودگار متعال و عنایت حضرت امیرالمومنین (ع) است و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا همواره در این مسیر گام برداریم.

 

این مربی و استاد قرآن کریم در خاتمه یادآور شد: این موسسه فرهنگی قرآن و عترت به دلیل فعالیت های تخصصی مشاوره ای امتیاز کانون امور بانوان و خانواده خادمیاران رضوی را دریافت کرده و در این زمینه نیز خدمات رایگان ارائه می دهد.

کد خبر 1182993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha