پرورش فکر و اندیشه انسان تداوم مکتب انبیاء الهی است

آیت الله عبادی با بیان اینکه پرورش فکر و اندیشه انسان تداوم مکتب انبیاء الهی است، گفت: هر وقت نساب انسان های بالفعل و ساخته شده به حدی برسد که معادلات دنیا را عوض کند همان موقع زمان ظهور آن فرمانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز (۱۷ خرداد) در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: شما با پرورش فکر و اندیشه انسان کار خیلی بزرگی را انجام می دهید یعنی بزرگتر از این کاری نیست و این تداوم کار انبیاء الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در زاویه زیست شناسی با زوایه انسانیت خیلی متفاوت است، افزود: در زیست شناسی شما یک حیوان را تشریح می کنید اما در جهت انسانیت انسان این بحث جداگانه است.

 

وی با اشاره به اینکه حیوانات وقتی متولد می شوند هر تعریفی که دارند(مثلا گرگ یا میش) بالفعل است، افزود: اما انسان وقتی متولد می شود برخلاف حیوانات دیگر بالقوه است اما استعداد همه مراحل انسانیت را دارد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: کار مکتب انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) و جانشینان آنان که عالمان ربانی و مراجع تقلید و رهبر حکیم انقلاب هستند تداوم راه انبیاء است و در نظام جمهوری اسلامی ایران کسانی که توفیق اجرای قانون را دارند در همان راستای اهداف انبیاء هستند که انسان به عنوان موجود بالقوه را بالفعل کنند یعنی انسانیتش را تکمیل کنند، اینجاست که کار شما خیلی بزرگ است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اساس کار انبیاء این است که انسان پرورش دهند و اساس پرورش انسان بر حب و محبت است، تصریح کرد: اساس دین حب است و بغض یک شیء عارضی است که اگر نباشد تمام دین حب است و انسان باید بر این تربیت شود.

 

وی بیان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی در نامه ای به خانواده‌اش می‌گوید من تصور ندارم که لباس نظامی را برای کشتن انسان‌ها بر تن کنم بلکه من لباس نظامی را پوشیدم تا انسان کُش‌ها را از روی زمین بردارم.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه ابوجهل هایی که مانع پرورش انسان می شوند یک جنگی ایجاد می شود اما این عارضی است چون پیامبر که برای جنگ نیامده برای دعوت به حق آمده اما عده ای مانع می شوند که مجبور می شود با آنان بجنگد، افزود: در این ۴۰ سال هم جمهوری اسلامی ایران به جنگ کسی نیامده و در هیچ کشوری دخالت ظالمانه نداشتیم اما دشمن از هیچ توطئه، جنگ، فتنه، دخالت نظامی و کودتایی بر علیه ما دریغ نکرده و به قول خودش همه گزینه ها را روی میز دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سرود سلام فرمانده نسبت به حضرت بقیه الله(عج) مشاهده می کنید که برای انسان ها جاذبه انسانی دارد و در ضد انسان‌ها چه عکس العملی دارد و دشمنان از شنیدن آن عصبانی هستند، ادامه داد: انسان وقتی خلق می شود تمامش بالقوه است و بالفعل آن همانی است که باید ساخت؛ همین آداب و فرهنگ، اخلاق، محبت و تربیت.

 

وی برنامه های کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را ارزشمند دانست و افزود: هر وقت نساب انسان های بالفعل و ساخته شده به حدی برسد که معادلات دنیا را عوض کند همان موقع زمان ظهور آن فرمانده است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: ملاحظه می کنید که سرود سلام فرمانده به صورت لحظه ای کشورها را درهم نوردید و کودکان و نوجوانان در سراسر دنیا آن را می خواندند و گریه می کردند و تنها راه نجات نوع انسان از دست غول های بیابانی خودپرست و مال پرست و تفکر لیبرالی غربی همین است.

 

 

کد خبر 1183102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha