باب الرضا استان کرمان زیر سایه خورشید/ بافت ۵۰۰ مترمربع فرش برای حرم امام رضا علیه السلام در راور

کاروان خدام امام رضاعلیه السلام در کارگاه متمرکز تولید فرش دستباف راور که اقدام به تولید فرش برای حرم مطهر امام رضا علیه السلام می کند؛ در جمع بافندگان فرش حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از راور؛ کاروان زیر سایه خورشید، سه شنبه(۱۷ خرداد) وارد باب الرضا-شهرستان راور-شد و مورد استقبال گرم و پرشور اقشار مختلف مردم قرار گرفت.

 

کاروان خادمان حرم دوست وارد باب الرضا شدند تا شاهد شور و اشتیاق شیفتگان امام هشتم باشند که با طنین قدوم خادمان حضرتش، دیدگان اشکبار و قلوب شکسته خود را پیشکش بیرق سبز حرم  کنند.

 

این کاروان سپس در محل دفتر امام جمعه با آوای جانسوز رضارضا و صلوات خاصه حضرتش مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین زمانی  امام جمعه راور و جمعی از روحانیون و مشتاقان قرار گرفت.

 

کاروان خدام امام رضاعلیه السلام در کارگاه متمرکز تولید فرش دستباف راور در جمع بافندگان فرش حاضر شدند.

 

بافندگان در این کارگاه، مدت دو سال در زمینه بافت فرش برای حرم مطهر رضوی فعال هستند و این کارگاه تاکنون زمینه جذب و اشتغال بیش از ۶۰ بانوی قالیباف را فراهم کرده است.

 

اولین محصول تولیدی این کارگاه در قالب ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف در ابتدای سال جاری به مقصد حرم مطهر رضوی بارگیری شد.

 

گفتنی است؛ شهرستان راور بدلیل واقع شدن در مسیر کاروان ها و زائران حرم رضوی از دیرباز بعنوان باب الرضای استان کرمان لقب گرفته و به دلیل سبقه مذهبی و تدین مردم، از پیش از انقلاب به قم دوم معروف بوده که مصداق بارز آن تقدیم اولین شهید روحانی و دومین شهید انقلاب استان در جریان تظاهرات سال ۱۳۵۷ است.

 

 

 

 

 

 

 

گزارش و عکس: علیرضا جعفری

کد خبر 1183247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha