رسانه های فارس در خصوص تالاب های خشک شده مطالبه گری کنند

پورشیرزاد گفت: رسانه های فارس در خصوص تالاب های خشک شده استان باید مطالبه گری کنند و اگر تالاب ‌ها خشک شده اند و باران نمی‌بارد باید با برنامه ریزی مناسب باید در این حوزه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا پورشیرزاد»، امروز (سه شنبه 17 خرداد) در بازدید از پارک ملی «بمو» که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد، گفت: پیگیری مسئولان قضایی و انتظامی فارس برای دستگیری سریع عاملان شهادت محیط ‌بانان استان قابل تقدیر است.

 

مدیرکل محیط زیست فارس با تشکر از رسانه ها به عنوان مدافعان واقعی محیط زیست افزود: تغییر اقلیم و  سایر مسائل تنوع زیستی و محیط زیست را در معرض خطر انداخته که تهدید سلامت مردم نتیجه آن است.

 

وی اضافه کرد: فارس دارای گستردگی، تنوع خاص محیط زیستی است که و چالش ‌هایی در این زمینه را نیز در پی دارد اما مدیریت ارشد فارس برای محیط زیست برنامه های متعددی در نظر گرفته است.

 

پورشیرزاد با اشاره به شعار امسال هفته محیط زیست عنوان کرد: «محیط زیست مردم‌ پایه، هوشمند و فناورانه» است و در حفظ محیط زیست مشارکت مردم نقش مهمی دارد.

 

وی ادامه داد: رسانه های فارس در خصوص تالاب های خشک شده استان باید مطالبه گری کنند و اگر تالاب ‌ها خشک شده اند و باران نمی‌بارد باید با برنامه ریزی مناسب باید در این حوزه عمل کنیم.

 

پورشیرزاد اضافه کرد: بی‌ برنامگی سال‌ های قبل موجب شده تا بهره ‌برداری از سفره‌های آب زیرزمینی افزایش یابد و خشکسالی و کمبود بارش به نابودی تالا‌ب ها بینجامد.

 

وی با تاکید بر تغییر معیشت مردم در حاشیه تالاب‌ ها گفت: این اقدام در جلوگیری از بدتر شدن وضعیت تالاب های فارس موثر خواهد بود و خشک شدن تالاب «مهارلو» موجب بروز ریزگرد نمک در شیراز می شود.

 

پورشیرزاد افزود: حقابه برای تالاب‌ ها تعیین شده اما اولویت با آب شرب است و برداشت زیاد از آب‌ های زیرزمینی موجب خشکیدگی تالاب‌ ها شده و استفاده از چاه‌ های هوشمند باید در اولویت باشد.

 

وی تاکید کرد: در حوزه محیط زیست فارس با کمبود نیرو مواجه هستیم و پذیرای کارکنان علاقمند دیگر دستگاه‌ ها به ویژه در حوزه محیط‌ بانی هستیم و عشایر فارس در خصوص تامین این نیروها ظرفیت مناسبی است.

 

پورشیرزاد تور‌های طبیعت‌گردی با هدف شکار را غیرقانونی دانست و تصریح کرد: تور‌های طبیعت ‌گردی با هدف شکار در فارس برگزار نمی شود و هر گونه برگزاری تور‌ها با عنوان شکار، غیرقانونی است.

 

کد خبر 1183281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha