مداح دنبال بازیافت ترانه‌های قبل انقلاب نباشد/ رسالت گذشتگان منبر و مداحی بازنگری شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: مداح نباید به دنبال بازیافت ترانه‌های قبل انقلاب و یا کشورهای غربی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزا محمدی  در دومین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور با عنوان الی الحبیب2 که در سالن جلسات غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به نفوذ رسانه در دنیای امروز، اظهار کرد: امروز در فضایی زندگی می‌کنیم که رسانه در امر سیاست و امور فرهنگی برای عالم و انسان‌ها تدبیر می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز قوی‌ترین عنصر برای زدن جریان ولایت، رسانه است، مطرح کرد: رسالت منبر و مداحان در گذشته نیازمند بازنگری است چراکه بسیاری از افرادی که به تازگی در این مسیر قدم گذاشته‌اند با این رسالت آشنا نیستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر خود ما با رسالت خودمان آشنا نباشیم، دیگران این رسالت را برای ما تبیین می‌کنند و باید با نظر آن‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه منبری و مداح از یک خانواده هستند، عنوان کرد: این دو عضو هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نیستند چراکه تنها با همکاری یکدیگر می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

میرزا محمدی با بیان اینکه باید از رسانه به بهترین شکل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: پیش از استفاده از این ابزار باید آشنایی کامل را نسبت به آن و ابزار آن داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه منبر و جلسه امام حسین(ع) قوی‌ترین رسانه است، تصریح کرد: هرچه به زمان ظهور نزدیک شویم با فتنه‌های بسیار خطرناک‌تری روبرو خواهیم شد.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز اگر بخواهند هیأت را بزنند، هیأت می‌سازند، عالم را بخواهند بزنند، عالم می‌سازند، مداح را بخواهند بزنند، مداح می‌سازند و باید بسیار مراقب این‌گونه فتنه‌ها باشیم.

 

مسیر مداحی، مسیر استودیوخوانی نیست

وی با بیان اینکه ما دچار اسارت رسانه شده‌ایم، یادآور شد: جریان مداحی با جریان استودیوخوانی تفاوت بسیاری دارد ولی متاسفانه ما مسیر را اشتباه می‌رویم.

میرزا محمدی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم از هنر استفاده کنیم، بیان کرد: ولایت بالاترین پتانسیل و ظرفیت را دارد؛ مداح نباید به دنبال بازیافت ترانه‌های قبل انقلاب و یا کشورهای غربی باشد.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز ما اهل بیت(ع) هستند، ابراز کرد: ما با هیچ شخص و یا شاعری مشکل نداریم، مشکل ما این است که ظهر شهادت با شب شهادت تفاوتی ندارد و نباید در روز شهادت شاهد اجرای برنامه‌های شاد باشیم.

 

 

کد خبر 1183285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha