کمبود مربی عامل تعطیلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان است

وکیلی با بیان اینکه کمبود مربی،۲۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍ای کردستان را غیرفعال کرده است، گفت:دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی با توجه به داشتن افراد متخصص می‌توانند در تامین مربی مورد نیاز به اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فردین وکیلی مدیرکل فنی و حرفه‌‎ای استان کردستان صبح چهارشنبه 18 خرداد ماه در دیدار با فرماندار سنندج اظهار کرد: توسعه آموزش‌های مهارت‌محور متناسب با نیاز بازار اولویت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با دارابودن ظرفیت‌های فوق‌العاده از نظر تجهیزات یکی از مدرن‌ترین ارگان‌های سطح کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان کردستان دارد.

 

وکیلی اظهار کرد: نبود مربی از مشکلات جدی اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان است و متاسفانه در حال حاضر مجوز جذب نیرو هم وجود ندارد.

 

وی خواستار حمایت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص شد و گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی با توجه به داشتن افراد متخصص می‌توانند در تامین مربی مورد نیاز به اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان کمک کنند.

 

به گفته وکیلی، در حال حاضر به دلیل نبود مربی ۲۶ کارگاه آموزشی در سطح استان غیرفعال شده است.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌‎ای استان کردستان با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای مغفول مانده و شناخت کاملی از این سازمان و رسالت‌های آن وجود ندارد گفت: در حالی که فنی و حرفه‌ای متولی اصلی آموزش‌های مهارتی است برخی از نهادها و سازمان‌ها به این حوزه ورود پیدا می‌کنند.

 

به گفته وی، مدارک آموزشی فنی و حرفه‌ای در ۱۳۰ کشور دنیا قابل قبول است از این رو باید آموزش‌های مهارتی استاندارد از کانال اصلی آن که مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است به مخاطبین ارائه شود.

 

وکیلی اذعان کرد: آموزش‌های جوار دانشگاه بین کارگاهی و ...از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در سطح استان به صورت ویژه دنبال و تاثیربسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

کد خبر 1183531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha