طرح کلان آموزش قرآن و عترت برای خانواده کمیته امداد اجرا می شود

افتخاری از اجرای طرح کلان آموزش قرآن و عترت برای خانواده بزرگ کمیته امداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «لاله افتخاری» پیش از ظهر امروز (۱۸ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش ما در کمیته امداد با حمایت آقای بختیاری و بسیج به زودی طرح کلان آموزش قرآن و عترت برای خانواده بزرگ کمیته امداد مددجویان و کارکنان (۶ میلیون نفر) ابلاغ و اجرا خواهد شد.

 

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: استان خراسان جنوبی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه قرآن و عترت دارد و امیدواریم این ظرفیت ها را در خدمت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه در بیاید.

 

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد همگرایی و هم افزایی با مسئولان استان و اندیشه ورزان قرآنی، مشکلات را بشناسیم و به حل آن اقدام کنیم.

 

افتخاری افزود: باید شادی و نشاط در قالب مسائل دینی را برای خانواده ها به ارمغان بیاوریم تا جذب برنامه های جایز شوند.

 

«محمد عرب»، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۲ هزار خانواده در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۱ درصد زنان سرپرست خانوار هستند که تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

 

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی سه هزار و ۱۴۶ نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش هستند که هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۵۵ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

 

عرب با اشاره به اینکه از ۱۲۲ بیمار خاص تحت حمایت کمیته امداد استان ۴۸ درصد زنان هستند، ادامه داد: همچنین طی سال گذشته به هزار و ۵۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده تحت حمایت در حدود ۲ میلیارد تومان کمک شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته به هزار و ۷۲۶ نفر از دختران تحت پوشش کمیته امداد استان، جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی اهدا شده است.

 

وی با بیان اینکه همزمان با عید غدیر نیز به تعدادی دیگر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان جهیزیه اهدا خواهد شد، گفت: در راستای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز  ۲۰۵ مورد حمایت شدند و سال گذشته به ۱۲ خانواده چندقلو تحت حمایت کمیته امداد حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک شد.

 

عرب در پایان افزود: تعداد ۸ هزار و ۹۰۰ یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که ۵۳ درصد آنان را دختران تشکیل می دهند.

کد خبر 1183566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha