عطر رضوی در شهرهای آشخانه و گرمه پیچید

کاروان زیر سایه خورشید در سومین روز حضور خود در استان خراسان شمالی همراه برنامه های امام رضایی اهالی شهرستان گرمه معروف به دارالشهدا و مانه و سملقان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ خدام آستان قدس رضوی همزمان با هفتمین روز از ایام دهه کرامت وارد شهرستان گرمه شدند و در نقاط مختلف شهری و روستایی آن حضور یافته و عطر توسل و تمسک جویی به امام رضا (علیه السلام) را در میان قلبهای مردم مشتاق این مناطق پراکندند.

 

به گفته «سجاد نجاری» رابط اجرای جشن های مردمی زیر سایه خورشید در شهرستان گرمه، خدام رضوی در بدو ورود به دهستان بالادشت رفتند و در روستاهای برزنه و چرچوبه و غزل حصار سفلی و کرکی در جمع مردم و خانواده های شهدا حاضر شدند.

 

وی افزود: ابتدا در روستای برزنه ضمن دیدار مردمی در جمع خانواده شهید «علیرضا روحی زاده» حاضر شدند و پس از آن به عیادت یک بیمار صعب العلاج رفتند و عطر شفای امام رضایی را برایش هدیه بردند.

 

نجاری گفت: پس از آن خدام با استقبال مردمی وارد روستای چارچوبه شدند و با خانواده شهید «رجبعلی نوری» از شهدای هشت سال دفاع مقدس دیدار و به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

 

این فعال مسجدی حضور در جمع مردم روستاهای کرکی و غزل حصار سفلی را دیگر برنامه اجراشده خدام نام برد و اضافه کرد: خدام در این روستا به عیادت  یک بیمار صعب العلاج رفتند و برای شفای وی و تمامی بیماران از امام رضا (علیه السلام) با قرائت صلوات خاصه و مدیحه سرایی، مدد خواستند.

 

وی برگزاری مراسم گرامیداشت و جشن دهه کرامت در مسجد جامع  گرمه و تکریم مادر شهید مهدی نجاری را در ادامه اعلام کرد.

 

تکریم مادران شهدا در شهرستان گرمه با حضور خدام رضوی

 

 کاروان زیر سایه خورشید همچنین عطر متبرک تمسک جویی به امام مهربانی ها، حضرت امام رضا (علیه السلام) را به خانه سه شهید بردند و بر مقام شاخص و این مادران صبور ادای احترام کردند.

 

خدام رضوی ابتدا در روستای برزنه گرمه به دیدار خانواده شهید والامقام « علیرضا روحی زاده» رفتند و با اهداء تبریک حرم رضوی مادر آن شهید والامقام را تکریم کردند.

 

پس از آن نیز پرچم متبرک رضوی در خانه شهید رجبعلی نوری  بر دستان  منتظر و قلب  مشتاق آن شهید والامقام سپردند و بر صبوری سالهای در فراق فرزندش زانوی تعظیم و تکریم بر زمین  زدند.

 

 

«دختران آفتاب» در مانه و سملقان تجلیل شدند

 

همایش تجلیل از بانوان فعال فرهنگی  و دختران جهادگر روزهای مبارزه با کرونا هم به همت طلاب خواهر مانه و سملقانی با حضور خدام کاروان زیر سایه خورشید و به مناسبت دهه کرامت در حوزه علمیه خواهران آشخانه اجرا شد.

 

15 بانوی فعال و از دختران جهادگر که مبارزه با تنگناهای حاصل از شیوع ویروس کرونا، با تلاش در عرصه فرهنگی با تبعات آن مقابله کردند، دراین همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

این مراسم با مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف امام مهربانی ها توسط سید رضا کامیاب، مداح برجسته یکی از خدام حاضر در کاروان زیر سایه خورشید و تمسک جویی به حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) ادامه یافت.

 

این مراسم با تقدیر از دختران فعال، زیارت و  تبرک جویی حاضران از پرچم متبرک آستان قدس رضوی پایان یافت.

 

 

شکوه مادری؛ قلب صبور دو مادر شهید آشخانه ای در قاب امن رضوی نشست

 

کاروان خدام آستان قدس رضوی همچنین به دیدار دو مادر شهید «یحیی مومنی» و شهید «علی پناهپور» در شهر آشخانه رفتند و قلب صبور این دو مادر  صبور را تکریم کردند.

 

این کاروان ابتدا در منزل شهید مومنی حاضر شدند و در نقش سفیران امام  مهربانی با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (علیه السلام) و مداحی  و مدیحه سرایی، قلب مادر صبور این شهید والامقام را به ساحت متبرک رضوی پیوند زند.

 

همچنین پس از آن به دیدار مادر شهید والامقام پناهپور رفتند ضمن اهداء تبرکی های آستان قدس رضوی، پای صحبتهای و خاطرات از دست دادن فرزند و فدا کردنش در راه خدا و دفاع از دین خدا نشستند.

 

شهید یحیی مومنی، متولد  فروردین 1350 روستای مهمانک سرباز وظیفه سپاه که در منطقه غرب سردشت بر اثر واژگونی و پرت شدن از خودرو و ضربه مغزی در آبان 1371 شهید و در گلزار شهدای مهمانک  به خاک سپرده شد.

 

همچنین شهید علی پناهجو ، متولد 1345 روستای چخماقلو سرباز ارتش که در عملیات کربلای 2  در منطقه حاج عمران مفقودالاثر شد و در تیرماه  سال 1370 بقایای پیکر شهید به خاک سپرده شد.

 

 

کد خبر 1183636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha