افزایش ۴۹۱۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۹۱۱ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۰۸ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.

و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۹۱۱ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۰۸ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۹۸ واحدی، به رقم ۳۷۰ هزار و ۹۵۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۳۳۵ واحدی، عدد ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۳۴ واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۸۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۵۶۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۹۴۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۵۹۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۶۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۲ واحد، پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با ۲۸۲ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۷۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۳۷ واحد و  پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۱۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۵ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۴۳ واحد و داورسازی اسوه (داسوه) با ۴۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فنرسازی خزر (خزر)، سایپا (خساپا) و قند ثابت خراسان (قثابت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۲۶ میلیون و ۲۶۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با چهار هزار و ۹۱۱ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی قرار گرفت و در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال معامله شد.

 

کد خبر 1183761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha