حقوق یاری رضوی در کرمان| از آزادی ۱۲ زندانی تا ارائه پنج هزار مشاوره رایگان حقوقی

مدیرکانون حقوقی رضوی استان کرمان با تشریح فعالیت های انجام شده توسط این کانون گفت: ۱۴۰ نفر از کارشناسان حقوقی، وکلا و قضات به عنوان حقوق یار رضوی عضو این کانون هستند.

علی صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با اشاره به اینکه کانون حقوقی رضوی استان از سال 1396 تشکیل شده است؛ افزود: 140 نفر از کارشناسان حقوقی، وکلا و قضات عضو این کانون هستند.

 

مدیرکانون حقوقی رضوی استان کرمان افزود: این کانون از طریق 25 رابط در سراسر استان، خدمات حقوقی ارائه می دهد و عمده کار کانون، مشاوره عمومی پیرامون مشکلات حقوقی در زمینه پرونده های خانواده، کیفری و حقوقی است.

 

وی با بیان اینکه نحوه تنظیم دادخواست و احقاق حق در مراجع قضایی توسط خادمیاران رضوی کانون حقوقی انجام می شود؛ یکی از زمینه های فعالیت این کانون را آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق جلب رضایت شاکی و یا از طریق نذورات آستان قدس رضوی و همکاری ستاد دیه عنوان کرد.

 

صفری ادامه داد: در این راستا از سال ۱۳۹۸ تاکنون موجبات آزادی 12 نفر فراهم شده است و علاوه بر این، پرونده دو نفر از محکومین به قصاص نیز با بخشش امام رضایی تبدیل به پرداخت دیه شد که دو پرونده دیگر نیز در این زمینه در کانون حقوقی در دست پیگیری است.

 

وی یکی دیگر از فعالیت های این کانون را سخنرانی در مساجد تحت عنوان «دانستنی های حقوقی» عنوان کرد که با ارائه اطلاعات حقوقی به مردم و هفته ای دو روز توسط خادمیاران از قضات و وکلا و حقوقدانان بعد نماز مغرب با هماهنگی امام جماعت انجام می شود.

 

مدیرکانون حقوقی رضوی استان کرمان گفت: تا قبل از کرونا تقریباً یک دور در همه مساجد شهر کرمان به جز معدود مساجدی که مراجعه کننده ندارند؛ این خدمات ارائه شده و بیش  از 5 هزار نفر از مشاوره های رایگان حقوقی رضوی بهره مند شدند.

 

وی ارائه این خدمات را ضمن بالا رفتن اطلاعات عمومی مردم و توجه و دقت آنان، باعث کاهش حجم پرونده های دادگستری دانست.

 

 

 

 

کد خبر 1184080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha