ملاقات چهره به چهره با رئیس جمهور یکی از خواسته های مردم در استان ها است

حجت‌الاسلام صالحی گفت: ارتباط با رئیس جمهور از چند محور انجام می‌گیرد که یکی از مهمترین این موارد ارتباط چهره به چهره مردم با وزار و نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌ ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «احمد صالحی» امروز (پنجشنبه ۱۹ خرداد) در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارتباط با رئیس جمهور از چند محور انجام می‌گیرد که یکی از مهمترین این موارد ارتباط چهره به چهره مردم با وزار و نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان ‌ها است.

 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین دریافت نامه‌های مردمی از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با رئیس جمهور است به طوری که در ستاد پردازش نامه‌ها طی روز سفر سه هزار نامه به رئیس جمهور و وزرا به صورت دستی ثبت می‌شود و پس از مطالعه نامه‌ها با افراد تماس گرفته و کد رهگیری برای آنها صادر می‌شود.

 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، ستاد پاسخگویی برخط با سامانه ۱۱۱ را از دیگر راه‌های پیگیری مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: کاربران این سامانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر از ۷:۳۰  صبح تا ۲۱:۳۰ مستقر شده در هر نوبت ۱۵۰ نیرو برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی فعال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: همچنین در قالب اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مرکز چنانچه در ماه‌های اخیر تجمعات، درخواست‌های عمومی مردم و اجتماعاتی مقابل استانداری شکل گرفته با حضور این افراد جلسه‌ای برگزار و مشکل به صورت جمعی بررسی و برطرف می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین اداره کل ارزیابی عملکرد و بازرسی ریاست جمهوری وظیفه دارد از یک ماه قبل از سفر موضوعات و گزارش‌های مردمی که از فساد، تخلف و مسائل مربوط به استان گزارش می‌شود را با منابع مختلف مردمی و مدیریت جمع‌بندی و در تهران در هر وزارتخانه ای در قالب کارگروه پیگیری و به صورت بین دستگاهی حل و فضل کند.

 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: در پایان هر سفر ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرای و میزان رضایتمندی مردم را به استحضار رئیس جمهور می‌رسانیم و ایرادات هر دستگاه به رئیس جمهور منتقل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه نوع مواجه با مطالبات و مشکلات مردمی به ۲ شکل اقدام و اقناع است، اظهار داشت: مطالبات و مشکلاتی که قابل رفع باشد با پیگیری وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه حل می‌شود اما چنانچه مشکلی خلاف ضوابط باشد و قابل اقدام نباشد با سیاست اقناع آن را پاسخ می‌دهیم.

 

وی از تماس ۱۰ هزار و ۲۴۰ تماس با مرکز ارتباطات مردمی در سامانه سامد چهارمحال و بختیاری تا پیش از ظهر روز پنجشنبه خبر داد و گفت: بیشترین فراوانی درخواست‌ها مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی، وام، اشتغال، مسکن هدفمندی یارانه‌ها و حوزه درمان بوده است.

 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، برقراری عدالت در ارائه خدمت به شهرستان‌ها را از دیگر موارد قابل توجه در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردمی عنوان کرد و افزود: در مجموع ۸۰۰ نیرو برای پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردمی در استان فعال شده است.

 

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به برپایی ۲۸ میز خدمت در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: علاوه بر راه ‌های ارتباط مردمی که ذکر شد، حضور وزرا به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌ها از دیگر راه‌های ارتباط مردمی به شمار می‌رود که  ۷ گروه در ۱۰ شهرستان این استان حضور پیدا می کنند و مشکلات مردم به صورت حضوری بررسی می شود.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

 

از روز گذشته تعدادی از معاونان وزرا به‌عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزیران دولت سیزدهم در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.

 

کد خبر 1184111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha