امنیت غذایی پایدار یکی از دغدغه‌های مهم کشورهای مختلف به خصوص ایران است

خیام نکویی گفت: امروز بحث امنیت غذایی پایدار با توجه به بحرانی که در دنیا با آن مواجه هستیم، یکی از دغدغه‌های مهم کشورهای مختلف به خصوص ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید «مجتبی خیام نکویی» امروز (پنج شنبه ۱۹ خرداد) در سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری  و در آیین رونمایی از دستاوردهای مرکز تحقیقات استان  در شهرستان فارسان اظهار داشت: امروز بحث امنیت غذایی پایدار با توجه به بحرانی که در دنیا با آن مواجه هستیم، یکی از دغدغه‌های مهم کشورهای مختلف به خصوص ایران است و در ایران برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار در یکسال گذشته، فعالیت گسترده با همکاری کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام و سند دانش‌بنیان امنیت غذایی پایدار تدوین شده است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: این سند هفته آینده توسط  وزیر جهاد کشاورزی برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم خواهد شد.

 

وی گفت: این سند یکی از جامع‌ترین سندهای در طول چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که همه مولفه‌ها برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی در آن دیده شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این سند شاهد افزایش تولید در واحد سطح باشیم.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: روح حاکم بر این سند، دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی از طریق بهره‌وری در واحد سطح است.

 

خیام نکویی افزود: با اجرای این سند، علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی از تمام ظرفیت‌های وزارتخانه در حوزه تولید غذا، حفظ و سلامت غذا استفاده خواهد شد و شاهد یک مسیر روبه جلو برای دستیابی به  امنیت غذایی پایدار در کشور خواهیم بود.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

 

از روز گذشته تعدادی از وزرا به‌عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.

 

کد خبر 1184140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha