شرط تحویل پمپاژ به کشاورزان تشکیل تعاونی است

بهرام نیا با بیان اینکه به شرطی آب تحویل کشاورزان داده می شود که خود کشاورزان شبکه لوله کشی را در قالب شرکت های تعاونی تحویل بگیرند، گفت: راه اندازی این ایستگاه منجر به توسعه کشاورزی منطقه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز( ۲۰ خرداد) در ادامه برنامه های سفر به شهرستان بدره از پمپاژ کشاورزی تلخاب، زید و زرانگوش بازدید کرد و درجریان روند این طرح قرار گرفت.

 

« حسن بهرام نیا»  که نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند شرط تحویل پمپاژ تلخاب، زید و زرانگوش به کشاورزان را منوط به تشکیل تعاونی دانست و گفت: در این راستا کشاورزان می توانند در جهت حفظ تاسیسات شبکه و ایستگاه را در قالب تعاونی تحویل بگیرند و تعمیر و نگهداری نیز بر عهده آنان باشد.

 

گفتنی است، بهرام نیا در این بازدید از طریق تماس تلفنی با مدیرعامل برق منطقه ای غرب کشور خواستار رفع مشکل برق این پمپاژ شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به شرطی آب تحویل کشاورزان داده می شود که خود کشاورزان شبکه لوله کشی را در قالب شرکت های تعاونی  تحویل بگیرند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در جریان این بازدید،  اظهار کرد: تا کنون ۲۵ میلیارد تومان برای این ایستگاه پمپاژ هزینه شده است و نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

 

« آذرنوش عموزاده» تصریح کرد: این طرح دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و بر اساس برنامه قرار است در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

 

با احداث این مخزن  ۶۰۰ هکتار از اراضی سه روستا آبی می شود. هم اکنون این پروژه که به طول خط انتقال ۶.۵ کیلومتر است، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده بایست تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

 

کد خبر 1184260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha