لزوم جهت گیری دستگاه های فارس در مورد فرهنگ اقتصاد مقاومتی

آیت الله دژکام گفت: تمامی دستگاه ‌های استان فارس برای جهت‌ گیری فرهنگی به خصوص در مورد فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید اقدامات لازم را انجام دهند و امور فرهنگی را در کنار وظایف دستگاه های خود پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 20 خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) گفت: در مورد مسائل انژی هسته ای و مسئله برجام، کشور ما همواره صبوری نشان داده است اما هرگز در مقابل زورگویی تسلیم نشده ایم و حفظ عزتمندی کشور در اولویت ما در هر زمینه ای قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مومن حق ندارد خود را ذلیل کند و امروز عزت ما در عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است تا با به میدان آمدن تحصیل‌ کردگان و دانشگاهیان در میدان تولید دانش ‌بنیان و اشتغال زا در عرصه اقتصادی مقتدرتر شویم و در کنار قدرت نظامی دارای قدرت اقتصادی کافی باشیم و آن را به رخ دشمن بکشیم.

وی اضافه کرد: کسب قدرت در همه ابعاد موجب عزت دنیا و آخرت می شود و باید از جوانان توسط افراد متمکن حمایت شود زیرا حمایت از جوانان موجب می شود تا ثروت و رونق نصیب تمامی جامعه شود.

امام جمعه شیراز ضمن اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 59 با تاکید کرد: در ذیل این شورا، تشکیلاتی به نام «شورای فرهنگ عمومی» در استان ‌ها و شهرستان‌ ها تشکیل شده است اما هر مسئله فرهنگی را نباید به این شورا نسبت داد زیرا شورا کار اجرایی انجام نمی دهد و برای مشورت است.

آیت‌ الله دژکام با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی گفت: نسل جوان باید تقسیم کار و وظایف دستگاه‌ ها را بداند و سیاست ‌گذاری در حوزه فرهنگ از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و تدوین ضوابط مورد نیاز کار فرهنگی و نظارت از دیگر وظایف این شوراست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: وظایف 46 دستگاه در سند و نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی فارس مشخص شده و شورای تنها می تواند بر عملکرد این دستگاه ها نظارت کند.

وی اعلام کرد: تمامی دستگاه ‌های استان فارس برای جهت‌ گیری فرهنگی به خصوص در مورد فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید اقدامات لازم را انجام دهند و امور فرهنگی را در کنار وظایف دستگاه های خود پیش ببرند.

کد خبر 1184291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha