زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فراهم شود/ لزوم تشویق مردم و فراهم کردن تسهیلات لازم  برای فعالیت های کشاورزی

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مدیریت صحیح ظرفیت ها و توانمندی های بخش کشاورزی استان موجب تحول در این حوزه می شود، گفت: گروهی از متخصصین عرصه جهاد کشاورزی به عنوان هیئت اندیشه ورز موضوع تولید، فروش و توزیع محصولات کشاورزی استان را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲۱ خرداد) در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، با تبریک هفته جهاد کشاوری، اظهار کرد: نگاهی که مردم به جهاد کشاورزی دارند، توام با تکریم و ارزش است، در شرایطی که امام راحل دستور دادند و جهاد سازندگی سابق تاسیس شد، واقعا جهاد در بحث محرومیت زدایی و خدمات به روستاها کمک کردند و محرومیت هایی که از طاغوت بر جای مانده بود برطرف گردید.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه جهاد سازندگی  در حوزه های مختلف آب، برق و جاده و کمک به کشاورزان وارد شد و در دفاع مقدس نقش جهادگران به عنوان سنگرسازان بی سنگر بی بدیل بوده است، خاکریز زدن نیروهای جهاد در عملیات ها یکی از شاهکارهایی بوده است که به آن پرداخته نشده است و واقعا ایثار و فداکاری در برابر بارش گلوله دشمن از خود نشان دادند،  امروز لازم است که هنرمندان ما باید وارد عرصه شوند و فداکاری جهادگران را با زبان هنر به مردم منتقل کنند.

 

وی بیان کرد: امروز با این عقبه درخشان جهاد کشاورزی، مردم انتظار دارند در صحنه گسترده ای که این سازمان در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری فعالیت داشته و مستقیما با استقلال کشور و مواد غذایی و تامین نان و غذای مردم  سرو کار دارد، بیش از گذشته بخش کشاورزی و دامداری مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ایلام  با تاکید بر اینکه امروز  در بخش کشاورزی و دامپروری نیاز است که با شرایط جدیدی که در جنگ اکراین پیش آمده است اهمیت و توجه بیشتری داده شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود که در کشور در نان و گندم به خودکفایی برسیم و اگر مسئولان ما در استان قدردان این نعمتی که خدا به ما ارزانی داده از جمله خاک و آب و هوای مساعد و  آب های سطحی باشند شاهد تحول بخش کشاورزی در استان خواهیم بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه ظرفیت بزرگی برای صادرات محصولات کشاورزی و باغی با توجه به ظرفیت مرز مهران در استان ایلام وجود دارد، افزود: برخی از محصولات کشاورزی و میوه ها در استان نسبت به سایر استان های کشور برای استفاده مردم گرانتر است و باید بررسی جدی در این مورد انجام شود.

 

وی با انتقاد از اینکه شهرداری و شورای شهر با برخی سوء مدیریت ها در راستای ارزان فروشی میوه، ابراز کرد: شورای شهر و شهرداری نباید مانع تراشی کنند،  فروش میوه و محصولات کشاورزی و دامداری  باید با قیمت مناسب در مرکز استان مدیریت شود.

 

 امام جمعه ایلام  در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: چرا قاچاق دام در استان ما روی می دهد، چرا صادرات دام در استان قانونی نشود و درآمدزایی داشته باشد؟ چرای باید یک تعداد دلال سودجویی کرده و تولید کننده اصلی متضرر شود، این موضوع نیاز به تدبیر دارد.

 

وی با بیان اینکه  مرز مهران و همسایگی کشور عراق یک ظرفیت بسیار مهم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، گفت: موانعی که وجود دارد باید برداشته شود و نقش دلالان حذف شود، تولید گل نرگس در استان یکی از مشاغل است که کمترین زحمت و دارای بیشترین درآمد است که ظرفیت صادرات دارد و می توان زمینه های لازم برای توسعه این بخش را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در راستای توجه و تشویق مردم به فعالیت های کشاورزی، ابراز کرد: امروز نیاز داریم که تلاش کنیم مردم پای کار بیایند، گلخانه های موفق و واحدهای کشاورزی نمونه به مردم معرفی شوند، اعتماد لازم برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر هدایت کردن سرمایه های لازم برای توسعه بخش کشاورزی، گفت: لازم است گروهی از متخصصین مختلف در عرصه جهاد کشاورزی به عنوان هیئت اندیشه ورز تشکیل شود که موضوع تولید، فروش و توزیع  را در استان بررسی  کنند و ظرفیت های مختلف استان در بخش کشاورزی شناسایی شده و  مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی در پایان با تاکید بر حرکت جدی در فضای مجازی و صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی به منظور جلوگیری از از بین رفتن مراتع و جنگل ها در سطح استان، خاطرنشان کرد: برخی دامداران برای چرای دام خود از شاخ و برگ درختان استفاده می کنند که آسیب های جدی به جنگل ها و درختان استان وارد می کند که باید در این زمینه اقدام شود.

 

 

کد خبر 1184517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha