گیلان غرق در جشن و شادی شمس‌الشموس / دلهایی که  روانه آستان حریم دوست شد

گیلان در سالروز ولادت امام رئوف حضرت رضا (ع) غرق در نور و شادی است و شهروندان گیلانی با حضور در جشن‌ها دلهای خود را روانه آستان حریم دوست کردند.

خبرگزاری شبستان_گیلان _ مائده فلاحتکارضیابری: امروز مصادف با ۱۱ ذی‌القعده سالروز ولادت امام هشتم شیعیان، حضرت رضا (ع)، شهرهای گیلان غرق در شادی و شور است. به مناسبت روز پایانی دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) شهرستان‌های گیلان یکپارچه چراغانی شده است و شب گذشته نیز در مساجد و اماکن مذهبی و خیابان‌ها مراسم نورافشانی انجام پذیرفت تا شهرها در این عید بزرگ غرق در نور و شادی شوند.

 

از شب گذشته نیز مراسم جشن و سخنرانی با حضور اقشار مختلف مردم در جای جای گیلان برگزار شده است و این مراسمات تا شام ولادت نیز ادامه خواهد داشت؛ همچنین در مساجد و تکایا نیز مراسم‌های متعددی برای ولادت امام مهربانی‌ها اجرا شده استدر مناطق مختلف شهرها علی الخصوص در اطراف مساجد و بقاع متبرکه، ایستگاه‌های صلواتی متعددی توسط مردم برپا شده است و از دوستداران اهل بیت(ع) پذیرایی انجام می‌شود.

 

سرود، مولودی‌خوانی، شعرخوانی کودکان و سخنرانی در وصف امام هشتم شیعیان از جمله برنامه‌های این روز مبارک و میمون در سراسر شهرستان‌های استان گیلان بوده است.

 

 

همچنین خدام حرم رضوی با حضور در شهرها و روستاهای استان گیلان مراسم ویژه‌ای برپا کرده‌اند، ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی، حضور در بیمارستان‌ها، دیدار با کادر درمانی و پزشکی، عیادت بیماران، حضور در مناطق محروم و گره‌گشایی از مشکلات محرومان از برنامه‌های خادمان حرم رضوی در دهه کرامت این استان است.

 

سخنرانان در این مراسم‌ها به بیان سیره و فضایل شخصیتی حضرت امام رضا(ع) پرداختند و گفتند: این امام بزرگوار نماد تمام فضیلت‌هاست و سبک زندگی ایشان الگوی کامل و تمام عیار برای بشریت است.

 

آنها افزودند: سیره اخلاقی، علمی و سیاسی حضرت امام رضا(ع) به عنوان الگوی اطمینان بخش دارای پیام‌هایی است که با بهره‌گیری از آن می‌توانیم زندگی خود را جهت دهیم، سیره اهل بیت و ائمه اطهار (ع) منحصر به یک زمان و دوره خاص نیست و نیاز است ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی امامان معصوم به ویژه حضرت امام رضا(ع) را در خود پرورش داده و تقویت کنیم.
 

جشن میلاد امام رضا(ع) در بخش ضیابر به همت بسیج رسانه شهرستان صومعه‌سرا، سه‌شنبه‌های مهدوی و شورای اسلامی و دهیاری ضیابر در بازار این بخش با حضور پرشور مردم و با سخنرانی حجت‌الاسلام شایان و مولودی خوانی حامد تقی‌زاده برگزار شد.

 

 

در این مراسم حجت‌الاسلام شایان علاوه بر بیان سیره علمی و عملی زندگی امام رضا(ع)، به سخنرانی در راستای جهاد تببین، نقد فیلم عنکبوت مقدس، جراحی اقتصادی و ... پرداختند که به نوعی یک نشست بصیرتی محسوب می‌شد.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا، فومن و ماسال هم شب گذشته میزبان برگزاری جشن میلاد با سعادت امام رضا(ع) بودند، شهروندان گیلانی با حضور در کانون‌های مساجد شهرستان‌ها دلهای خود را روانه آستان حریم دوست کردند و از ایشان خواستند تا از این حریم دست خالی برنگردند

 

«نوراله صفرپور» با تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: بیش از ۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان صومعه‌سرا میزبان برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) بودند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بود که با حضور اهالی مسجد و شهروندان برگزار  شد.

 

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنها ترویج فرهنگ رضوی در بین جوانان و نوجوانان و ایجاد شور و نشاط در بین اقشار مختلف مردم ولایت مدار و به ویژه در کانونهای مساجد و در بین روستاییان است.

 

گفتنی است برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و اهدای جایزه از دیگر برنامه های شب گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا بود.

کد خبر 1184518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha