اعلام آمادگی جهاد کشاورزی مازندران برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی

عنایتی کلیجی با اشاره به عقب ماندگی مازندران در بحث صنایع تبدیلی گفت:از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دعوت می کنیم، ما بسترهای لازم را فراهم خواهیم کرد، تا به ارتقای مدیریت زنجیره ارزش غذایی در استان بی‌انجامد .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن عنایتی کلیجی» امروز (۲۱خرداد) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران که به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت، اظهار کرد: جهاد کشاورزی در تلاس است برای حفظ امنیت غذایی و پایداری امنیت تولید همه تلاش خود را انجام دهد.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: به فرمان تاریخی حضرت امام در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۵۸، جهاد کشاورزی تاسیس شد همه با هم برای آبادانی و توسعه روستایی وارد عمل شدند، که از همان ابتدا از ایجاد راه تا حمام روستایی و رفع نیازهای مردم روستا در ابعاد مختلف تلاش‌های فراوانی صورت گرفت.

 

عنایتی خاطرنشان کرد: ابتدای شروع انقلاب مازندران حدود ۲۶ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی داشت که الان به ۱۳۰ میلیون تن رسید و بالای ۸۰ درصد از ضریب امنیت غذایی را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به توفیقات و تاخیرات در کشاورزی، اعلام کرد: برطرف کردن نقاط منفی در دستور کار قرار دارد، با توسعه تکنولوژی و فناوری ارتقای تولید محصولات کشاورزی استان صورت گرفته ولی در برخی نقاط باید تلاش‌های بیشتری برای افزایش ذخیره ارزش صورت بگیرد.

 

عنایتی با بیان اینکه در حوزه اراضی با تغییرکاربری و خرد شدن زمین‌های کشاورزی مواجه هستیم، تاکید کرد: در حوزه آب نیز باید فکر اساسی کنیم ضریب امنیت آبی ما ۳۴ درصد و مهار آب های سطحی حدود ۱۰ درصد است که هیچ یک آمار خوبی نیست، در حوزه صنایع تبدیلی نیز باید پیشرفت کنیم تا تازه‌خوری و خام‌خوری وارد بازارهای داخلی نشود.

 

وی اعلام کرد: از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دعوت می کنیم تا اگر تمایل دارند آمادگی خود را اعلام کنند، ما بسترهای لازم را فراهم خواهیم کرد، تا به ارتقای مدیریت زنجیره ارزش غذایی در استان بی‌انجامد .

 

عنایتی با بیان اینکه زنجیره طیور در مازندران کامل است، گفت: در محصولات زراعی و باغبانی باید بیشتر تلاش کنیم، در سال اخیر همکاران جهاد کشاورزی استان در ارتباط با تنظیم بازار تلاش کردند بخشی از نیاز بازار استان و کشور را با هم تامین کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما با کسری مواد غذایی در بازار مواجه نیستیم، گفت: شاید نارسایی باشد که باید شناسایی و برطرف‌سازی با تعامل دستگاه‌های دیگر صورت بگیرد.

 

عنایتی گفت: پس از آزادسازی یارانه‌ها در اردیبهشت ماه مازندران توانست با تامین و تولید گوشت سفید پایداری داشته باشد، نارسایی در تامین نهاده‌ها برطرف شد، تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۰ تا ۱۵ درصد در اختیار تولیدکنندگان گذاشتیم و در این بخش رتبه سوم را در کشور داریم.

 

وی در پایان اذعان کرد: همکاران جهاد کشاورزی استان در ایام تعطیلات در بازار و در کنار تولیدکنندگان حضور دارند تا به ایجاد امنیت و آرامش در بازار کمک کنند.

کد خبر 1184684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha