نخبگان عامل پیشرفت و تعالی کشور هستند

عبدالملکی گفت: نخبگان عامل پیشرفت و تعالی کشور هستند و هر جا نخبگان چرخهای کشور را حرکت بدهند کشور بالنده‌ای را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان شنبه ۲۱ خرداد ماه در جمع نخبگان استان که با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان و رئیس خانه  نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح  در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان هر جا که در گردش باشند و چرخهای کشور را حرکت بدهند کشور بالنده‌ای را شاهد خواهیم بود و اما اگر  نخبگان در جایگاه خود نباشند آن کشور مسیر پیشرفت و تعالی را به خود نخواهد دید.

 

 

وی با بیان اینکه نخبگان نقش پیشران را در همه بخش‌های تعالی بخش و توسعه محور دارند افزود: نخبگان علمی موج افرین بوده و جریان ساز و اثرگذار هستند که جزو گروههای مرجع در هر کشوری به شمار می‌روند.

 

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: براساس تحقیقات انجام شده از سوی مرکز پژوهش سازمان صدا و سیما، نخبگان علمی کشور جزو گروههای مرجعِ موثر و محبوب کشورند که کنشگری آنها در فضای عمومی مرجعیت دارد و محل رجوع عامه مردم هستند.

 

 

عبدالملکی با تاکید بر اینکه نخبگان پشتیبان دستگاههای اجرایی هستند،  یادآور شد: تمام دسته‌های اجرایی، رسانه‌ای، قضایی، حاکمیتی و غیره باید مستحضر باشند بر فکر و ایده و وجود نخبگان و از توان آنها استفاده ببرند تا از مسیر اصلی خارج نشوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اگر علم نخبگان تبدیل به گفتمان نشود اهمیتی نخواهد داشت چراکه زمانی می‌توانیم به وجود نخبگان و علم آنها ببالیم که اثر آنها را در جامعه مشاهده کنیم.

 

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت : باید رسانه را در کنار نخبگان یک موهبت و فرصت بدانیم و نخبگان نیز باید علم خود را در رسانه بازنشر دهند چرا که نخبگان می‌توانند طلیعه‌دار جهاد تبیین باشند و هیچ گروه مرجعی نمی‌تواند به اندازه نخبگان در جهاد تبیین اثرگذار باشد.

 

 

عبدالملکی عنوان کرد: مدیران اجرایی هر ارگانی باید فراخوان دهند و نخبگان را دعوت به کار کنند تا شاهد اثرگذاری و استفاده بیشتر این قشر در جامعه باشیم.

 

 

وی بر تدوین بانک اطلاعاتی نخبگان تاکید کرد و گفت: با داشتن این بانک اطلاعاتی زمینه استفاده از علم نخبگان و تخصص آنها در عرصه های مختلف  بیش از پیش فراهم خواهد شد.

کد خبر 1184686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha