۹۳ طرح و پروژه جهاد کشاورزی استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

قاسمی از بهره برداری ۹۳ طرح و پروژه بخش کشاورزی استان سمنان هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمدرضا قاسمی» درگفتگوبا خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۹۳ طرح و پروژه جهاد کشاورزی استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد طرح ۱۱ طرح و پروژه مربوط به حوزه‌های اقتصادی و ۸۲ طرح و پروژه از نوع عمرانی خواهد بود.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را ۱۴۲ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان ذکرکردو افزود: ۸۲ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان در این هفته افتتاح می‌شود که از این میزان بیش از ۲۴ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان از محل کمک‌های بلاعوض دولتی و بیش از سه میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان از محل خودیاری بهره‌برداران بخش کشاورزی تأمین شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۱ پروژه اقتصادی هزینه شده است، گفت: ۱۰۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را آورده بخش خصوصی، ۷۵۵ میلیون تومان آن را کمک بلاعوض دولتی تشکیل داده و چهار میلیارد تومان آن نیز از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح‌ها برای ۵۳۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شده و سبب تثبیت ۹۴۲ شغل می‌شود اظهارداشت:همچنین یک هزار و ۸۶۷ خانوار نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای ۵۰ برنامه هفته کشاورزی در سطح استان خبرداد و افزود:  از جمله آن می‌توان به تقدیر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدای جهادگر استان و… اشاره داشت.

 

وی افتتاح پروژه های اقتصادی و تولیدی، توسعه سامانه های نوین آبیاری، احداث استخرهای ذخیره آب، راه اندازی گلخانه ها، کانال های آبیاری، احیای قنوات، تسطیح اراضی کشاورزی، ایجاد باغات، صنایع تبدیلی، پروژه های آبخیزداری، بن های خاکی و سنگ و ملات، نهال کاری، ایجاد ایل راه های عشایری، اح اث آبنما و... را از دیگر طرح های جهادکشاورزی استان سمنان نام برد.

 

قاسمی  جهاد کشاورزی از کشاورزی دانش بنیان را به عنوان کلید واژه شعار امسال هفته جهادکشاورزی نام برد و گفت: تامین غذای کافی، باکیفیت و قابل دسترس برای همگان، مهمترین وظیفه و رسالت جهادکشاورزی است.

 

کد خبر 1184736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha