از اعزام زائران حج از فرودگاه امام طی ۲۲ روز کاری تا برگزاری ایمن و مطلوب سفر حج

مراسم بدرقه نخستین کاروان زائران ایرانی با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و انتظامی در سالن فرودگاه سلام برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: آیین معنوی بدرقه زائران خانه خدا (حج تمتع 1401) امروز یکشنبه بیست و دوم خرداد ماه در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، «سعید چلندری» با اشاره به تلاش کارکنان شعب فرودگاه امام خمینی (ره) در خدمت رسانی حداکثری به حجاج بیت الله الحرام گفت: الحمدالله کار راه اندازی ترمینال سلام طی یک حرکت جهادی و طی مدت سه هفته به خوبی انجام گرفت و از امروز کار اعزام زائران در این ترمینال انجام می شود.

 

 

 

رییس شهر فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: اعزام زائران از این فرودگاه طی 22 روز کاری صورت می گیرد که هر روز بین یک تا پنج سفر صورت می گیرد.

 

کاپیتان «محمدی» نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه توصیه های مقام معظم رهبری به حجاج و مسئولان و دست اندرکاران حج نصب العین ما در معاونت فرودگاهی وزارت راه و شهرسازی است، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را برای امنیت سلامت زائران به کار بسته ایم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: انشاءالله اعزام زائران به سفر معنوی حج از فرودگاه امام و چندین فرودگاه دیگر در کشور در نهایت امنیت صورت می گیرد.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نیز در این مراسم با بیان اینکه خدا را شاکریم که بعد از حدود دو سال نوای لبیک اللهم لبیک در مراسم حج طنین انداز می شود، اظهار کرد: امسال حدود چهار هزار زائر و خدمه عازم سفر معنوی می شوند. با توجه به اینکه بیش از 80 میلیون هموطن ایرانی داریم، تقریبا هر دو هزار و 500 نفر ملتمس دعای یک زائر هستند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت افزود: در این سفر آنچه که از همه مهم تر است، تعاون و کمک به یکدیگر است، حلم و بردباری نیز باید رعایت شود، هوا در آنجا گرم است، برخی محدودیت ها وجود دارد و همه زائران باید با حلم برخورد کنند. مردم کشورهای دیگر ما ایرانی ها را خوب می شناسند و می دانند که ما پیرو اهل بیت (ع) هستیم، بنابراین زائران ایرانی در سفر حج بیت الله الحرام به فراخور زائران دیگر کشورها حلم و بردباری پیشه کنند.

 

 

 

وی اضافه کرد: ما همچنین باید برخورد متین با دیگران داشته باشیم. نکته دیگر این تفکر است که زائران برای مطالعه ادعیه و زیارات فرصت بگذارند که این دعای مکارم اخلاق و صحیفه سجادیه بسیار ارزشمند و معنوی و موثر است.

 

حجت الاسلام نواب در ادامه صحبت با زائران اضافه کرد: خوشا به سعادت شما برخی از شماها همراه با خانواده ها و شریک زندگی تان عازم سفر حج می شوید این سفر را غنیمت بشمارید. وی در ادامه توجه به تذکرات مقام معظم رهبری از سوی همه مسئولان به ویژه وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی را جدی دانست و گفت: همه با هم برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در جمع بندی سخنان خود گفت: زائران این نکات را به صورت جدی رعایت کنند؛ تعاون، کمک به یکدیگر، حلم، بردباری، خوش اخلاقی، مکارم اخلاق و تفکر.

 

بنا بر این گزارش، «رستم قاسمی» نیز با بیان اینکه جلسات خوبی طی ماه های اخیر برای برگزاری ایمن و مطلوب سفر حج و با همکاری دستگاه های مختلف از جمله سازمان حج، نیروی انتظامی، سپاه صورت گرفته است، گفت: ما انجام ایمن و خوب اعزام زائران به سفر بیت الله الحرام را وظیفه خود می دانیم.

 

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ما خود را خادم زائران می دانیم. حج موضوعی است که همه باید برای انجام خوب آن تلاش کنیم. الحمدالله همان طور که ما با تلاش شبانه روزی توانستیم ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) راه اندازی کنیم همه تلاش خود را برای مدیریت اعزام ایمن زائران به کار می بندیم.

 

 

 

این گزارش می افزاید، «سید صادق حسینی» نیز با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته با دست اندرکاران حج به ویژه در زمینه کاهش مدت زمان حج، امنیت حجاج و کاهش هزینه های سفر حج گفت: ما بلافاصله بعد از سخنان مقام معظم رهبری گروهی را برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری تشکیل دادیم و انشاءالله تمام تلاش خود را برای تحقق مطالبات معظم له به کار خواهیم بست.

 

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امسال در مجموع حدود یک میلیون نفر عزیزان از سایر کشورها در سفر حج حاضر خواهند بود، بنابراین نسبت به سال های گذشته این سفر راحت تر و امنیت آن بیشتر خواهد بود. عزیزانی که اخیرا از مکه به مدینه کشور بازگشتند درباره فضای حج سخن گفته اند.

 

وی اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که همه زائران باید رعایت کنند، پروتکل های بهداشتی است که در حدود 90 کشور زائر در مناسک حج حاضر می شوند که هنوز ویروس کرونا در برخی از این کشورها از بین نرفته است، بنابراین زائران تا پایان مراسم حج پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

حسینی گفت: حضور زائران در مسجدالحرام بهتر است به صورت دسته جمعی و همراه با خانواده هایشان صورت گیرد.

 

وی اظهار کرد: امسال مناسک حج در گرم ترین زمان ممکن یعنی اوسط تیر ماه صورت می گیرد، بنابراین بهتر است که زائران محترم در ساعات گرم روز در هتل ها حضور داشته باشند و از بقیه زمان ها برای زیارت استفاده کنند؛ ضمن اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط گرمای هوا همیشه ماسک در صورت داشته باشند. موضوع گرمازدگی نیز باید از سوی زائران جدی گرفته شود.

 

به گزارش شبستان، زائران سفر حج با چشمانی گریان توسط حجت الاسلام سید ابوالفتاح نواب نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و برخی دیگر از دست اندرکاران امور حج عازم این سفر معنوی شدند.

کد خبر 1184763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha