یک هزار و ۷۰۰ طلبه در ۲۰ مدرسه علمیه خواهران استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند

وکیلی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در مدارس علمیه گفت: یک هزار و ۷۰۰ طلبه در ۲۰ مدرسه علمیه خواهران استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.

«ملیحه وکیلی» با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام حوزه های علیمه خواهران استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مهلت ثبت نام تا پایان خرداد ماه 1401 تمدید شده است و علاقه مندان به ثبت نام می‌توانند به صورت حضوری به مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان مراجعه کنند و یا از طریق سایت www.whc.ir اقدام کنند.

 

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۰ نفر  در  مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر در 20 حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ظرفیت پذیرش در سال جدید۴۵۰ نفر در استان پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تحصیل در حوزه‌های علمیه به صورت رایگان است، اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند از ظرفیت خوابگاه نیز در زرندیه، آستانه و دلیجان بهره‌مند شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ طلبه در ۲۰ مدرسه علمیه استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون نیز یک هزار و ۷۰۰ طلبه از این واحدهای علمی، دانش آموخته شده‌اند.

 

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام تا آخر خردادماه ادامه دارد، گفت: ۱۷ تیرماه آزمون در سطح ۲ و ۳ برگزار و نتایج نیمه مردادماه اعلام می‌شود و متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی برای مصاحبه دعوت و پس از قبولی مهرماه تحصیلات خود را آغاز می‌کنند.

 

وکیلی با اشاره به اینکه از ۲۰ مدرسه علمیه استان مرکزی ۲ مدرسه در اراک و ساوه در سطح ۲ و ۱۳ مدرسه علمیه استان نیز در مقطع دیپلم و بالاتر و سه مدرسه نیز در مقطع ارشد در اراک، ساوه و محلات جذب طلبه دارند، بیان کرد: علاقمندان به تحصیل در حوزه علمیه در ۶ رشته شامل علوم قرآنی و تفسیر، فقه و اصول، اخلاق و تربیت، تاریخ اسلام و مدرسی ادبیات می توانند شرکت کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه به شرایط ثبت نام  اشاره کرد و ادامه داد: در سطح ۲، تحصیل در پایه نهم یا اتمام در پایه نهم و داشتن سن ۱۸ سال و معدل 16 به بالا در مقطع سیکل و برای دیپلم نیز داشتن حداکثر ۴۰ سال با معدل ۱۴ است.

کد خبر 1184894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha