برگزاری  ورکشاپ خوشنویسی در حرم مطهر محمدهلال بن علی(ع)

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه آران و بیدگل گفت: همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) ورکشاپ خوشنویسی در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

فریبا قپانداری بیدگلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) ورکشاپ خوشنویسی در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه آران وبیدگل افزود: در این برنامه که با حضور مدرسین و اعضای انجمن خوشنویسان شعبه آران وبیدگل با همکاری واحد فرهنگی آستان مقدس امامزاده هلال ابن علی(ع) برگزار شد، کارگاه آموزشی به مدت دو ساعت ویژه علاقه مندان به هنر خوشنویسی برگزار شد و تعداد ۷ نفر از خوشنویسان در حضور مردم و زائران حرم به نگارش اشعار و جملات با موضوعات مرتبط با امام رضا (ع) پرداخته و آثار هنری خود را به زائران علاقه مند هدیه دادند.

قپانداری ادامه داد: این برنامه با هدف معرفی انجمن خوشنویسان و ترویج هنر ایرانی اسلامی خوشنویسی برگزار شد که مورد استقبال زائران و علاقه مندان اهل بیت(ع) قرار گرفت و در کنار این ورکشاپ ضمن معرفی انجمن خوشنویسان، آثار نگارش شده در ورکشاپ به کودکان و نوجوانان و جوانان علاقه مند هدیه شد.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه آران وبیدگل در ادامه گفت: انجمن خوشنویسان شعبه آران وبیدگل ۲۰ سال سابقه آموزشی زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران را دارد و در پنج سطح مقدماتی ، متوسط ،خوش، عالی و ممتاز در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق ، ثلث و نسخ و همچنین خط تحریری (خودکاری ) آموزش می دهد.


فریبا قپانداری همچنین از شروع ترم تابستانی کلاس های انجمن خوشنویسان شعبه آران وبیدگل در محل کانون فرهنگی، تربیتی سردار شهید بنی طباء از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.

 

انجمن خوشنویسان آران و بیدگل در سال ۱۳۷۹ به تأکید استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران تاسیس شد و در سال دوم فعالیت با ۹۰ هنرجو کلاس های این شعبه رونق گرفت.

 

تاکنون ۲۰۰ هنرجو در این شعبه آموزش دیده اند و این انجمن هم اکنون ۳۵ فارغ التحصیل ممتاز و ۸ نفر فارغ التحصیل فوق ممتاز در انجمن خوشنویسان ایران دارد./

کد خبر 1184973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha