تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی ایلام نیازمند یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی ایلام نیاز است.

«آذرنوش عموزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در سنوات گذشته حدود ۱۹ ایستگاه پمپاژ در سطح استان کلنگ زنی شده که حدود ۱۸ سال است که تعدادی از این ایستگاه ها در حال تکمیل شدن هستند و هنوز به بهره برداری نرسیده اند.


وی افزود: به همین دلیل تکمیل شدن ایستگاه های کشاورزی در استان فازبندی شده است، در تلاش هستیم ایستگاه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به بهره برداری برسند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: برنامه ریزی شده ایستگاه هایی که پیشرفت فیزیکی کمتری دارند طی مدت سه سال آینده به بهره برداری برسند.


وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بهره برداری این ایستگاه ها حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.


عموزاده عنوان کرد: تعدادی از ایستگاه هایی که طی امسال و سال آینده به بهره برداری برسند شامل فاز اول ایستگاه پمپاژ برتش در دهلران، فاز اول ایستگاه پمپاژ سیروان، ایستگاه پمپاژ چم ژاب ارمو، ایستگاه پمپاژ زید، تلخاب و زرانگوش، پمپاژ گنبد ملکشاهی، خوشادول و نیز ایستگاه پمپاژ سیوان است.


وی با اشاره به ایستگاه پمپاژ هلیلان، خاطرنشان کرد: این ایستگاه پمپاژ یکی از ایستگاه پمپاژهای مهم سطح استان است که حدود ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان هلیلان را تحت پوشش شبکه آبیاری قرار می دهد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به این که این ایستگاه از درصد پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار است و اعتبار موردنیاز آن زیاد است،برنامه ریزی شده طی سه سال این ایستگاه پمپاژ به بهره برداری برسد.

کد خبر 1184990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha