نکوداشت استاد سبزواری، "پدر شعر انقلاب اسلامی" می‌تواند زمینه‌ساز ارتقاء فرهنگ ایران در عرصه جهانی باشد

اسدی در بزرگداشت زنده‌ یاد حمید سبزواری عنوان کرد : زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نکوداشت مقام حمید سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب  می تواند زمینه‌ساز ارتقاء فرهنگ ایران در عرصه جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، در آیین آغازین "نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب اسلامی" ک از رادیو فرهنگ‌پخش مستقیم داشت گفت: نکوداشت استاد سبزواری "پدر شعر انقلاب اسلامی" در واقع زمینه‌ساز ارتقاء فرهنگ ایران در عرصه جهانی است.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم سرود و سروده های انقلاب اسلامی در وقوع و ثبت انقلاب اسلامی گفت: برگزاری «نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب اسلامی» با نگاه نکوداشت «استاد حمید سبزواری» به این مهم می پردازد تا ما از این زنده یاد به عنوان پدر شعر انقلاب اسلامی یاد کرده و ضمن گرامیداشت ایشان، با فعالیت‌های فرهنگی و مفید و ارزنده خود زمینه را برای برای تداوم انقلاب فراهم آوریم.

زنگنه اسدی افزود: یقینا ماموریت دانشگاه حکیم سبزواری با هسته های نوآور فرهنگی، به عنوان پیشران تعالی‌بخش و توسعه پایدار، تاثیر لازم را در جامعه دانشگاهی و فرهنگ ملی ما ایفا خواهد کرد، و برپایی چنین نشست هایی می تواند زمینه ارتقاء سطح فرهنگی ایران زمین را در سپهر بین الملل فراهم آورد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به تاسیس دبیرخانه دایمی سرود و سروده های انقلابی در دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد :  امید است درپی این امر،  دانشگاه حکیم سبزواری  بتواند آینده مناسب و مطلوبی را از حیث فرهنگی برای منطقه و جهان فراهم سازد، و طبیعتاً فعالیت هایی از این دست نوعی کنشگری فرهنگی را در فضای سیاسی اجتماعی کشور رقم می‌زند و خواهد توانست برای اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی پیشران موفقی باشد.

وی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، این ظرفیت را دارد که با بهره گیری از گروههای توانمند علمی خویش، زمینه را برای تحصیل کلاسیک علاقمندان به رشته های مرتبط از جمله ادبیات انقلاب اسلامی، و ادبیات پایداری و مقاومت فراهم کند و خیل مشتاقان این عرصه را به حضور بطلبد و زمینه را برای ثبت هرچه بیشتر این جامعه مهدوی با چنین فرهنگی غنی فراهم آورد تا آینده درخشان‌تری را در افق ایران اسلامی شاهد باشیم.

گفتنی است رادیو فرهنگ امروز شنبه ۲۱ خرداد از ساعت ۱۷:۰۰ به طور مستقیم روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز این همایش را روانه آنتن کرد  همچنین از طریق پایگاه اطلاع رسانی شبکه به نشانی http://radiofarhang.ir نیز پخش زنده و تصویری مراسم تقدیم علاقه مندان شد و فردا یکشنبه ۲۲ خرداد نیز این مراسم را پخش می کند .

کد خبر 1184991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha